"Sezon zaczął się nieźle. Może nie jakoś nadzwyczajnie, ale z trzech bramek w trzech meczach muszę być zadowolony,..." więcej
"Mój apel do piłkarzy polskiej ligi - przestańcie wybijać piłki na aut! Leży ktoś? Nie chce wstawać? Niech leży!..." więcej
"Trener Eto\'o zabawił się jak chciał z trenerem Smudą. Jak czytałem ostatnio w hiszpańskiej prasie, Eto\'o jest w kadrze..." więcej
Ekstraklasa i kompletny bukmacherski nonsens. Zapłacą tylko głupki.
12 stycznia 2010 - 15:21
W "PS" 486. tekst na temat bukmacherów i 486. tylko ocierający się o rzeczywistość. Po raz kolejny przeczytaliśmy, że Ekstraklasa ma prawo domagać się od bukmacherów większych pieniędzy (po pół miliona złotych od firmy) w zamian za możliwość zamieszczania meczów polskiej ligi w swojej ofercie. Wypowiada się Jacek Masiota: - Bukmacherzy chcieliby oczywiście oddawać znacznie mniej, ale przyjęli do wiadomości, że kluby mają prawo domagać się o wiele większych kwot w zamian za przywilej używania nazw ich drużyn w zakładach piłkarskich.
Pozostaje zapłakać nad stanem wiedzy "ekspertów". Ta kwestia oczywiście w Unii Europejskiej jest już od dawna uregulowana. Jeśli polskie firmy chcą płacić Ekstraklasie to się głupie, i tyle. Chcą, niech płacą. Ale gdyby było tak, jak donosi "PS" i Masiota, to wypadałoby zadać następujące pytania:
- Czy STS podpisał umowę z Premiership i czy ma zgodę Chelsea Londyn na wykorzystywanie nazwy zespołu?
- Czy Fortuna dogadała się z Barceloną na zamieszczanie kursów?
- Czy TotoMix aby na pewno ma zgodę ligi uzbekistańskiej?
Czy wszystkie te firmy dzwoniły do Rogera Federera? Albo chociaż do Justyny Kowalczyk? Czy kontaktowały się z każdym tenisistą, który akurat debiutuje w wielkim turnieju? A liga NBA? Amerykanie wyrazili zgodę? Ci z Chicago Bulls też? Czy tylko Lakersi? Barack Obama, kiedy startował w wyborach prezydenckich, dał zgodę na używanie nazwiska polskim firmom? A liga chińska? A druga liga brazylijska, szósta norweska? No bo chyba nikt nam nie powie, że cała oferta bukmacherska, z całego świata, jest darmowa, a tylko mecze polskiej ligi płatne? Chyba że, w Premiership/Bundeslidze/Ligue 1/Primera Division/Serie A pracują idioci, którzy nie wiedzą, jak zarabiać pieniądze i nie wiedzą, że wystarczyłoby naliczyć bukmacherów.
Tagi: bukmacherzy, ekstraklasa, przeglad, masiota
KOMENTARZE:
- prawnik (25.01.2010 13:51:35)
widze, ze kilka osob nie rozumie, ze prawo UE jest nadrzedne i o tym jest w tym tekscie mowa - pablo (25.01.2010 12:03:20)
Dla znafcuf prawa masz 10/10 :-) - Stefan Majewski (24.01.2010 22:31:00)
Art. 31. Ja pierwszy wiedziałem, że Weszło redagują ignoranci. - Art. 31 (20.01.2010 16:02:24)
2. Podmiot posiadający lub ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie zakładów wzajemnych lub zmianę jego warunków, dotyczące wyników sportowego współzawodnictwa ludzi lub zwierząt, obowiązany jest uzyskać zgodę krajowych organizatorów takiego współzawodnictwa na wykorzystanie jego wyników. -------- i tyle na temat - Przemek Trytko (18.01.2010 19:43:22)
piłkarze arki swojego czasu rządzili u bukmacherów - all... (16.01.2010 14:44:17)
dla tych którzy chcą podyskutować merytorycznie o piłce i na określonym poziomie polecam strone "futbolnet.pl" na weszło niestety nie radza sobie z bydłem ! - do drogiej redakcji:) (15.01.2010 22:44:52)
zastanawialiście się kiedyś dlaczego w grze Pro evolution soccer nie ma normalnych nazw klubów?? Podobna sytuacja. Nie mierzcie wszystkich swoją miarą kretynów. Pozdrawiam, wierny czytelnik - Prawy (15.01.2010 14:47:09)
U-beckiej nie Uzbeckiej :) - MARIUSZ (15.01.2010 14:08:33)
WESZŁO MASZ MI ZAPŁACIĆ ZA TO ŻE NA TWOJEJ STRONIE ISTNIEJE MOJE IMIE! NIE WIEM JAK TO SIE STAŁO! - Dla znafcuf prawa (14.01.2010 10:58:42)
W dzisiejszym spotkaniu polskiej najwyższej klasy rozgrywkowej drużyna z południa, o takiej samej nazwie jak najdłuższa rzeka w naszym kraju, podejmowała drużynę z północnych obaszrów o takie samej nazwie jak statek Noego. Zawody prowadził Marian P., a na liniach towarzyszyli mu Alojzy M. oraz Wincenty S. Mecz rozpoczął się od falowych ataków gospodarzy. Najlepszą okazję zmarnował Patryk M. w 17 minucie spotkania. Później mecz się wyrównał, a goście mogli nawet wyjść na prowadzenie. Jedyna bramka padła w 2 połowie, a jej strzelcem był Paweł B., który 2 minuty wcześniej wszedł na boisko, zmianiając Rafała B. Po meczu trener gospodarzy Maciej S. nie krył swojego zadowolenia z wyniku, choć jak stwierdził, z taką grą będzie ciężko o punkty z zespołem, którym ma taką samą nazwę jak popularne piwo i występuje w mieście leżącym nieopodal kurnika, tylko pisanego z dużej litery i prze "ó" zamknięte, kurwa jego mać na pochybel wszelkim kutasom, co tworzą takie "lewo" - witamez (14.01.2010 09:48:05)
uzbeckiej a nie uzbekistańskiej - bbb (14.01.2010 09:19:54)
Zanim napisaliście tego newsa wystarczyło sprawdzić Ustawa o Grach Hazardowych art.31 p.2 - dart (13.01.2010 23:19:47)
" Reklama bukmacherów jest dozwolona na prawem UE, a jednak jakaś idiotyczna ustawa hazardowa uniemożliwiła póki co polskim klubom korzystać z tego prawa" Teoretycznie prawo UE, znaczeniowo stoji ponad prawem polskim. Wprowadzil to traktak z Lizbony. A wiec jesli jakas ustawa polska jest sprzeczna z prawem UE to jest ona nie wazna - Grzesiu (13.01.2010 18:45:17)
Głosuj,Zdzisiek głosuj! - RAMBO (13.01.2010 17:41:31)
Chodźcie walczyć. Rozjebie sam cały Wietnam. - RTS (13.01.2010 14:04:19)
gdyby nie ITI bylibyście w jeszcze większej czarnej dupie niż jesteście - polskamyślszkoleniowa (13.01.2010 13:21:01)
A według mnie każda z tych firm bukmacherskich chcąc działać w polsce powinna mieć w kraju stała siedzibe i płacić wysokie podatki (tak jak kasyna) z czego część powinna iść na rozwój sportu w kraju. To jest wersja oczywiście tzw. uczciwa i praworzadna czyli z cyklu scien-fiction... - hssr (13.01.2010 01:51:14)
Żebyście się nie zbłaźnili tak jak z Majewskim. W końcu już nie raz udowadnialiście, że o prawie nie macie pojęcia. Podobnie jak Wy nie zacytuje żadnej ustawy ani przepisu traktującego o tym. Podobnie jak Wy mam średnie pojęcie o temacie. Różnica polega na tym, że ja piszę komentarz, a Wy artykuł. Ale do rzeczy. Wydaję mi się, że nie chodzi o same nazwy drużyn tylko wyniki spotkań, za których organizację odpowiada podmiot zarejestrowany w Polsce czyli Ekstraklasa SA. To tak jakby jakaś firma organizująca loterię zamiast płacić za studio/czas antenowy/jakichś niby obserwatorów losowania bezczelnie korzystała z wyników losowania Lotto. Wiem, że te same losowania wykorzystują bukmacherzy, ale to są zakłady, na których zarabia się grosze (pewnie mniejsze niż koszty procesu). Gdyby Lotto wytoczyło proces cywilny tejże spółce (klonie własnej loterii) wydaję się, że nie tylko byłoby to logiczne, ale także mieliby spore szanse na wygranie w sądzie. Trzeba tu zaznaczyć, że w wypadku Ekstraklasy chodzi wyłącznie o stacjonarnych bukmacherów (którzy w Polsce są objęci setki razy większymi restrykcjami i rygorami niż internetowi, którzy de facto mogą robić co chcą). Teraz a propos unormowania tego w UE. Reklama bukmacherów jest dozwolona na prawem UE, a jednak jakaś idiotyczna ustawa hazardowa uniemożliwiła póki co polskim klubom korzystać z tego prawa. Mało tego, nikt nie jest w stanie na tę chwilę powiedzieć jakie prawo w tej gestii należy wyżej respektować. Świadczy to jednoznacznie o tym, że nie chodzi tu o samo prawo tylko o to kto będzie je interpretował. Tak samo z bukami naziemnymi w Polsce. Ich przedstawiciele na pewno po cichu liczą na to, że uda się wymigać od płacenia choćby złotówki, ale nie mają pojęcia jak to tak naprawdę będzie (komu przyjdzie sędziować ich proces chociażby). Jeśli myślicie, że firmy, które mają obrót miesięczny większy niż Weszło będzie miało kiedykolwiek nie zdają sobie sprawy z tego co tutaj wypisujecie to wykazujecie się wyjątkową naiwnością. Szkoda, że nie przypomnieliście o tym, że przez wiele kolejek większość polskich naziemnych buków nie miała w ofercie Ekstraklasy, bo nie zgadzała się na tak wysokie opłaty. Jednocześnie żaden z nich nie doważył się zaryzykować procesu z Ekstraklasą nie płacąc jej nic. Co do lig zagranicznych to jest to bzdurny argument. Po pierwsze nie są to podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce. Po drugie żadna renomowana liga nie będzie się procesować o jakieś grosze z Polski. Poza tym wydaję mi się, że kiedyś w PS pisali o tym, że w zachodniej Europie naziemne buki płacą jakaś kasę by móc mieć w ofercie ligę z macierzystego kraju. A, że tam dominują buki netowi, może dlatego ich przykłady tak różnią się do Polski. Ale abstrahując od tego wszystkiego, być może to wszystko co napisałem nie ma potwierdzenia w rzeczywistości... Czy Wy jako portal piłkarski nie winniście napisać artykułu w tonie: Prawnik Ekstraklasy próbuje zdobyć pieniądze dla polskich klubów blefując w pięknym stylu, że ma parę asów w ręce? Innymi słowy czy Wam nie powinno zależeć na dobru polskiej piłki, a nie na dobru jakichś buków? Od kiedy jesteście obrońcami głupców? Od kiedy stoicie po stronie buków, a nie po stronie kibica, dla którego każda złotówka dla jego biednego polskiego klubu jest na wagę złota? - Mateusz Borek (12.01.2010 23:29:50)
Roman, spokojnie. Marcin Feddek jest już na miejscu i przygotował dla nas materiał... - Fidiasz (12.01.2010 22:52:57)
"Jeśli polskie firmy chcą płacić Ekstraklasie, to się głupie, i tyle. Chcą, niech płacą". I naprawdę to jedno zdanie wyczerpuje problem??? No przecież te firmy płacą z jakiegoś powodu i śmiem twierdzić, że nie dlatego, że są głupie. - Roman Kołtoń (12.01.2010 20:40:37)
To jest jakis kabaret,w bundeslidze takie cos byloby nie do pomyslenia,Mati a Ty jak myslisz? - Patryk Małecki (12.01.2010 18:45:49)
Zaden bukmacher nie ma prawa uzywac nazwy Wisły Kraków w swojej ofercie, bo kim te buki kurwa są? Same śmiecie kurwa... - wichura (12.01.2010 18:23:18)
Klasyczny blef biznesowy. "Przywilej używania nazw ich drużyn w zakładach piłkarskich"? Ale nazwy miast nie są zastrzeżone - czyli w pierwszej wiosennej kolejce grają Lubin-Gliwice, Bytom-Wrocław itd. Tylko trzeba wprowadzić wyróżniki dla drużyn z Wwy i Krk :) - ..... (12.01.2010 17:48:45)
Cos chyba prawnie jest na rzeczy, bo jakby nie bylo to by buki o zgode nie pytaly. Bo tam na 100% nie pracuja idioci. Moze wiec WIE ktos DLACZEGO w Polsce nadal jest to problem? - parabira (12.01.2010 17:24:37)
tak samo myslalem jak wyszla ta afera ,wyjelisciwe mi to z ust - POPIERAM ITI (12.01.2010 16:24:26)
nie wejdę i nie poprę bo POPIERAM ITI - @zdzisiek z bagien (12.01.2010 16:23:13)
haha ...celna puenta! :D - www.konieciti.pl (12.01.2010 15:45:51)
wejdź i poprzyj - zdzisiek z bagien (12.01.2010 15:44:47)
Skoro w PS pracują tacy idioci, to czemu od razu nie pójść na całość. Niech zaczną sami płacićpolskim klubom za wykorzystywanie ich nazw w newsach :)
dodaj komentarz:

Porady / Porady w typowaniu wyników
- » STAŁY ZYSK - teraz w roli "modero" ;) (755)
- » <<<<Wojownicy bukmacherskiego Dżihadu >>>> (18886)
- » Ekstraklasa 2010/2011 (31)
- » NFL & NCAA (9)
- » Typy by RatedR (133)
Promocje / Wszystko o bonusach firm bukmacherskich
- » Kasyno (9)
- » Wyjazd za granicę (15)
- » Aktualne promocje (164)
- » Tobet - info i opinie. (54)
- » promocje no deposit na kasyna/poker (59)


Sprawdź kto obstawia najlepiej!







Gamebookers





