Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk


Droga wolna

17 czerwca 2008 14:30


Czy Leo Beenhakker dopiero teraz odzyskał wzrok? Opowiada, że mamy przeciętnych piłkarzy. Każdy to przecież wie. Zwłaszcza przeciętnych wziął ze sobą na turniej. Tych lepszych – może niewiele lepszych, ale lepszych – zostawił w domach, dobierał często z rezerwowych piłkarzy z polskiej ligi, chcąc chyba wszystkim udowodnić, że jest jedyną osobą w Polsce, która ma pojęcie o futbolu. Ale to trener Chorwatów pokazał, co to znaczy wziąć zawodników w formie, grających w klubach, którzy w każdej chwili mogą wejść na boisko.

To on przygotowywał tę drużynę. Efekt jest taki, że pod względem fizycznym, szybkościowym byliśmy najgorsi na całym turnieju. Ale może to nie jest przypadek. Może Leo Beenhakker po prostu przygotować drużyny do mistrzostw nie potrafi? Prowadził przecież wcześniej Holandię, czyli ówczesnego mistrza Europy i nie wygrał żadnego z czterech meczów. Prowadził Trynidad i Tobago i nie strzelił gola. Swoją drogą, ciekawy jestem, czy tak samo pouczał Holendrów na konferencjach prasowych po klęsce w 1990 roku?

Ja mam po dziurki w nosie jego opowiastek, że zabiegamy Niemców, że mamy jedną z lepszych drużyn itd... Beenhakker był jedynym trenerem z całej szesnastki, który przyjechał na Euro i opowiadał, co to nie on. Nikt przed turniejem się tak nie przechwalał! I co teraz? Żartował? To niech przeprosi, powie, że to taki marny joke był...

Wypadliśmy gorzej niż na mistrzostwach świata w 2002 roku i 2006. Bo tam zdobyliśmy po trzy punkty, a poza tym generalnie co miało wpaść do bramki, to wpadało (może poza meczem z Niemcami w Dortmundzie), a tu – tylko Boruc uratował nas przed totalną klęską. Gdyby zamiast Artura w bramce stał inny bramkarz, nasz bilans bramkowy wynosiłby mniej więcej 1:12. I to nie jest przesada. Gdybym chciał przesadzić, napisałbym, że 1:100.

Mam wrażenie, że Leo nie szanuje nas Polaków, a my nie szanujemy sami siebie. Gdyby tak pracowali i tak zachowywali się polscy szkoleniowcy, byłoby po nich. A Beenhakker robi co chce, traktuje ludzi z pobłażaniem. Poniósł totalną porażkę i... nie odpowiedział na żadne pytanie. Żadne. Nawet nie chce mu się z nami rozmawiać. Też bywałem w takich sytuacjach, też dziennikarze zadawali mi trudne pytania, też przyciskali do muru, ale taka ich praca. I odpowiadałem. A on nie może? Korona mu z głowy spadnie?

Niestety, niczego się od tego pana nie dowiedziałem, poza tym, że nie mam prawa mieć własnego zdania. Ciekaw jestem, czy tak samo pouczy wydział szkolenia?

Trwa dyskusja – czy Leo powinien zostać. Dla mnie jeśli ma zostać, to tylko na eliminacje. Na turniej nie ma sensu z nim jechać, bo znowu przegramy – jego poprzednie 10 meczów to nie jest przypadek. Ale moim zdaniem powinien odejść. Tak, odejść, dymisja! Że nie ma kogo wziąć za niego? Zbyszek Boniek mówi, że za takie pieniądze ściągnąć można nawet – po odpowiednich negocjacjach – Marcelo Lippiego. A „Zibi” chyba wie co mówi. I co, to też jest gorszy trener? Wszyscy są gorsi? Moim zdaniem na Beenhakkerze świat się nie kończy. Dlatego Leo, jak nas straszysz odejściem to droga wolna.

PS. Przed turniejem powiedziałem, że naszą największą gwiazdą będzie Artur Boruc, bo obrona da mu wiele szans do wykazania się. Nie sądziłem jednak, że błyśnie aż w tym stopniu. To być może będzie pierwszy w historii zawodnik, który do jedenastki mistrzostw zostanie wybrany po trzech meczach...


KOMENTARZE:

  • martin_de (22.06.2008 16:16:24)
    100% racji, do tego Benhakker jest arogancki, robi z nas idiotow, taki no i bardziej wspolpracowac z polskimi ttrener Löw po porazce z Chorwacja musial sie non stop tlumaczyc, czemu tak a nie inaczej czemu zawalili mecz itd, odpowiadal na KAZDE pytanie, nie gadal takich bzdur jak Leo, nie byl arogancki i skonczyl wywiad wtedy kiedy skonczyly sie pytania. Moze Leo powinien zostac ale musi byc troche bardziej otwarty i komunikatywny. Konferencje prasowe z idzialem Leo to zenada, cale szczescie nie wszystko co mowi jest tlumaczone. Podsumowujac: Polska sie skompromitowala na euro 2008, nie wiem czemu wielu go tak broni. kiedy wreszcie przejrzycie na oczy ?

  • olo (21.06.2008 00:35:13)
    wojtus wiele razy krytykowalem twoje wypowiedzi ale z ta zgadzam sie w 100% zawalil trener i to nie powinno podlegac dyskusji teraz tylko trzeba sie go zapytac czy zdaje sobie sprawe jakie popelnil bledy jezeli tak nalezy dac mu druga szanse zwalniajac tych jego pseudo trenerow i menadzerow z holandii jezeli nie bedzie wiedzial lub bedzie zaprzeczal ze popelnil blad to nalezy go zwolnic bo co by byl z niego za trener ktory nie popelnil zadnego bledu w przygotowaniach i doborze kadry i ugral jedynie 1 punktna ME

  • romi (19.06.2008 09:22:55)
    Śmiać mi sie chce z tych komentarzy,a co ma Kowal do teraźniejszej reprezentacji?Wszyscy wiedza że nie ma dobrych piłkarzy w Polsce,ale widać że żal wam dupe ściska że Kowal,Hajto,Świerczewski itp.mogą być na Euro,a wy nie.Tak trzymać,chłopaki mówcie to na co macie ochote,jest wolność słowa.LEO WON!!!

  • tralala (18.06.2008 23:18:04)
    Wojtku!Ty jesteś taki głupi czy Ci za to płacą.Acha przecież Ci płacą.Już nie pamiętasz jak goniłeś dziennikarkę na Legi gdy zadawała za dużo trudnych pytań o chorobie alkocholowej.

  • wkurzony kibic (18.06.2008 23:12:43)
    A ja uważam, że Leo nie miał kim grać, liga polska jest do dupy. A jego wystep z Trynidadem był rewelacyjny, bo to mały kraj. W Feyenoordzie w 1999 też wykonał świetną robotę i zdobył tytuł mistrza Holandii. Ruscy mają sukcesy, bo w Zenicie trenuje dick Advocaat i ich liga jest coraz lepsza. Komentarz klubu wzajemnej adoracji w Polsacie mnie wnerwia. Wywalać trenera po przegranej grze jest zawsze łatwo. Czemu np pan Hajto cieszy się z naszej klęski? Że są gorsze młotki od niego? To niedorzeczność

  • zyazidz@gmail.com (18.06.2008 18:36:06)
    Kowalczyk trza było więcej wódki pić zamiast grać w piłkę. Miałeś talent, miałeś możłiwości a teraz kłapiesz ozorem z innymi Hajtami, Świerczewskimi i innymi klaunami. POWIEM CI! NIE MASZ PRAWA bo sam nic nie osiągnąłeś Leniuszku. Trza było chlac więcej.

  • roni (18.06.2008 12:02:55)
    Ciekaw jestem,dlaczego PZPN już zarezerwował bilety powrotne dla reprezentacji Polski przed meczem z Chorwacją?Jak oni nie wierzą sami w naszych piłarzy i w Leo to co my kibice mamy myśleć?

  • Tylko Wisla (18.06.2008 10:32:25)
    Szymon1984 ma racje we wszystkim.Baranki4 drogi czlowieku akurat slowa pierwszy wpowiedzial swiety don Leo a zaraz po nim Żewlakow,najwiecej do gadania ze pokonamy Niemcow i oni to zrobia bo maja z nimi swoje porachunki krzyczeli Smolarek z Krzynowkiem,Bąk tez nas zapewnial ze wyjdziemy i on napewno zagra swietnie bo mu zona powiedziala ze jak nie wyjdziemy to z nim spac nie bedzie wywali go z lozka!A ty mi nie wyjezdzaj z Zurawskim bo jego era w Wisle sie skonczyla wolal isc do Grecji niz do Wisly i grac o LM na wyzszym poziomie!Sentyment zawsze pozostanie bo jest zywa legenda Wisly i dal nam wiele radosci jednak teraz nie jest pilkarzem Wisly i niewazne ze nim byl otwarcie przyznaje ze spieprzyl Euro a do jego mowienia ze o cos jedziemy walczyc i ze on zagra dobrze juz sie kazdy powinien przyzwyczaic to samo bylo przed MS2006!Wtedy jako gwiazda Celticu jechal na krola strzelcow a obok Szymkowiaka byl najgorszym zawodnikiem calego turnieju!I wam dalej nie wchodiz do glow argument ktory powinien byc kluczowy.Leo mowi ze mamy gorszych pilkarzy i przez to przegralismy.Ludzie on prowadzil reprezentacje gwiazd swiatowego formatu,kadre Holandii wtedy akurat byli to ME i nie wygral meczu!!!To malo?Wtedy nie mial jak zgonic na pilkarzy.Sam sie gubi w zeznaniach jest oszustem.Przed Euro mowil co innego teraz co innego macie to pokazywane w tv jego slowa na konferencjach a wy dalej mu ufacie!Mozemy miec lepszego trenera,jak niechcecie polaka to jakiegos zagranicznego ale takiego ktory ma na koncie jakies sukcesy z kadra!W kraju 40milionowym on wybiera 19nieudacznikow + 4zawodnikow na swiatowym poziomie! z tego 2 przed meczami musialo wyjechac z powodu kontuzji!

  • szymon1984 (18.06.2008 09:43:06)
    Nasi grupowi rywale chcą zmienić kapitana i wywalić trenera - ponizej komentarz do tego newsa, chca go= austriacy

  • szymon1984 (18.06.2008 09:41:21)
    chca go wywalic pomimo tego, ze reprezentacja austrii jest 60 pozycji nizej w rankingu od naszych patalachow, a z chorwacja i niemcami grala jak rowny z rownym (nie wspominajac o polsce, ktorej o malo nie zmiotla z powierzchni ziemii). tymczasem u nas beenhakker jest wychwalany, a ci co chca jego dymisji krytykowani!!!! to o co w tym kur... chodzi? austriacy uwazaja, ze trener spieprzyl robote, a 'polactwo' uwaza, ze bycie najgorsza druzyna turnieju (obok grecji jest OK i jest warte...750 tys. Euro? ale nie leo ma 'honor':skoro to ma poprawic gre naszej reprezentacji to odejde!!! ale nie odejdzie!!!!juz dobrze dziad wie, ze eliminacje do mistrzostw swiata beda wygrane (maja w gupie przecietne czechy oraz rozne slowacje i san marina awans jest pewny), euro 2012 jest zapewnione z urzedu. wiec czemu na stare lata nie pobierac emeryturki i pouczac ludzi? przeciez zakompleksione frajery maja podniete, ze trenuje nas 'zagraniczny' trener !!!!!!i to w dodatku gentleman roku!!!!!!

  • baranki4 (18.06.2008 00:45:27)
    Mialem sie nie odzywac na tym blogu p.Kowalczyka, bo jak sie poprzednio odezwalem to mnie zjechaliscie rowno z trawa, ale niestety musze powiedziec to co mysle. Jak czytam takie komentarze jak "Tylko Wisla", to mnie pusty smiech ogarnia. Slyszeliscie to co chcieliscie slyszec i tyle. Przypominam zainteresowanym ze o zlocie na ME mowil pieszczoszek Wisly (nomen-omen?) zlotoskrzydly Zurawski, a nie Leo :) Calkowicie zgadzam sie z "zazenowanym", a "donowi" proponuje sciagnac z sieci jakis filmik z meczu z Korea i przypomniec sobie jak ow meczyk wygladal w wykonaniu naszych kopaczy. Jedyna okazje do oddania skutecznego strzalu mial Krzynowek, a i tak ja spieprzyl :) A na tych mistrzostwach (2008) jednej tylko rzeczy nie moglem zrozumiec - jakim cudem 270 minut gral "Krzynio". Chyba liczyli tylko kilometry, a nikt nie policzyl strat pilki. To bylby chyba rekord calych ME. Mielibysmy sie czym chwalic, to chyba jedyne wytlumaczenie :) Pozdrawiam wszystkich, tych co sie ze mna nie zgadzaja tez. Poza Koltunami z Polsatu, jak ich nazywa moja zona (tez wierny kibic)

  • LEO (17.06.2008 23:11:58)
    wojtek a ty kogo trzymasz w piwnicy?

  • do Tylko Wisla (17.06.2008 23:07:47)
    a pamietasz co "robili" pilkarze Wisly za Petrescu?moim zdaniem podkladali sie zeby zwolnili trenera.Zreszta tak samo bywalo i bywa w innych klubach.oni nie chca rownac do Gerrarda albo Boruca,gra w polskiej lidze w zupelnosci starcza.po co sie meczyc:) zauwaz tez ,ze zdecydowana wiekszosc polskich pilkarzy wyjezdzajacych za granice szybko odnosi kontuzje_Zurawski,jelen,Kuba.nie wytrzymuja -normalnych-obciazen treningowych!

  • Negative (17.06.2008 23:06:59)
    Kowal zdaje sie jest mocno kontuzjowany w glowe. Drugi Tomaszewski nam rosnie. ;] Szkoda sie nawet na ten potok zołci merytorycznie odnosic. Kowal moze odpowiesz mi na jedno, ale to bardzo proste pytanie. Ile Brozek mialby sytuacji w trzech meczach przy Krzynowku badz Łobodzinskim? Przypominam, ze Pawełek potrzebuje z pieciu sytuacji zeby cos ustrzelic. Czekam na odpowiedz.

  • Tylko Wisla (17.06.2008 22:58:48)
    TAG no wlasnie tu lezy problem bo Mila mial przed soba kariere jak byl mlody tak samo jak Grzelak grali super i co?czyli to sie zaczyna miedzy wkraczaniem z pilki mlodej w dorosla tam sa popelniane bledy...nasi powinni grac wiecej meczy bo potem tacy jak Lobodzinski nie moga dotrwac do 60minuty meczu...a moze tu jest haczyk Blaszczykwoski gral w 4lidze dlugo i jest najlepszym polskim pilkarzem z pola Jelen dlugo gral w Wisle Plock a Mili,ZUrawskiemu czy innym za duzo bylo sodowy...Trzeba podpaczec jak toczy sie to w innych krajach i chronic naszych pilkarzy oraz szkolic ich na specjalnych zgrupowaniach co jakis czas zeby byli zdolni do gry na turniejach...Mozna organizowac takie turnieje z 4zespoalmi i szykowac ich do gry tak jak ma sie to w grupach..niech sie ucza na przyszlosc...

  • wojus co ty robisz? (17.06.2008 22:39:58)
    drogi wojtusiu co ty zrobiles badz robisz dla poprawy polskiej pilki?szkolisz mlodych chlopakow?a moze budujesz boiska jak DUDEK?

  • TAG do Tylko Wisla (17.06.2008 21:06:40)
    a wiec wlasnie kto popelnia te bledy?LEO,nie wydaje mi sie.Problemem polskich pilkarzy jest"gra glowa" ,spojrz na juniorow ME w 2001( chyba),wygrali w finale z Czechami!Byl mila ,madej ,grzelak a u Czechow -P. Cech i Plasil.gdzie sa polacy a gdzie Czesi?

  • wiorex (17.06.2008 21:01:18)
    Panowie!! Nie można też usprawiedliwiać Beenhakkera, że ten poniósł porażkę na EURO, bo polscy piłkarze są źle wyszkoleni. A kto mówił, że jedzie po złoto, że nasi piłkarze są świetni i mogą pokonać każdego? Teraz najłatwiej zwalić na wyszkolenie. Smolarek trenował całe życie w Holandii, a był jednym z najsłabszych na EURO? I co Pan na to, Panie Leo?

  • don (17.06.2008 20:50:33)
    ja nie twierdze ze gancarczyk zbawilby kadre :) moze byloby troszke lepiej ale do cwiercfinalow i tak bysmy nie awansowali, problem moim zdaniem jest z pomoca, nie ma zadnego pilkarza potrafiacego utrzymac sie przy pilce pod scislym kryciem, nie potrafia sie zastawic, skrzydlowi sa wolni slabi techniczne przez co nie sa w stanie przejsc zadnego obroncy, w efekcie napastnicy nie maja zadnych sytuacji bramkowych . oczywiscie winne jest temu szkolenie, a wlasciwie jego brak, ale rowniez mentalnosc, nie wystarczy ze ktos ma talent potrzeba jeszcze duzo wysilku, doskonalenia umiejetnosci, wielu pilkarzom wystarcza 3. liga, nie trzeba sie zbytnio meczyc a kasa w miare przyzwoita, na treningi przychodza po nocach spedzonych do 3, 4 w klubach, dyskotekach, oczywiscie troche generalizuje ale tak jest niestety z wiekszoscia mlodych pilkarzy, po takim blaszczykowskim widac ze on chcial byc kims wiecej niz przecietniakiem (lobodzinski), on kocha futbol, .. jest taki film "He Got Game"("Gra o honor"), co prawda jest to film o koszykowce, ale jest tam taka scena: pozna noc, maly jesus chce isc do domu bo juz mu sie troche znudzilo rzucanie do kosza z ojcem, a jego ojciec na to "nigdzie nie pójdziesz, Jordan teraz trenuje, wszyscy śpią i tylko Jordan ciągle trenuje, Jordan i ty" - taka jest prawda trzeba ciagle sie samodoskonalic to podstawa sukcesu, ciekaw jestem ilu z reprezentantow zostaje po treningach w klubie zeby potrenowac strzaly, celnosc dosrodkowan, itp.

  • Tylko Wisla (17.06.2008 20:50:10)
    Jeszcze raz TAG napisze ze nasi mlodzi slbo wyszkoleni pilkarze na MS u-20 wygrali z Brazylia w ktorej skaldzie gral m.in Pato-gwiazda Milanu i jako pierwszy zespol strzelil gola Argentynie...Ci salbo wyszkoleni pilkarze w wieku 12/13 lat dobrze sie prezentuja na turniejach wiec moze cos innego jest bledem???

  • wiorex (17.06.2008 20:46:56)
    Święta racja art. Macie rację, że w polskim futbolu poziom szkolenia młodzieży, organizacja, liga jest na poziomie tragicznym. To wszystko prawda. Tylko dlaczego nie korzysta się ze znajomości Beenhakera? Zaprosić do nas z 12 Holendrów, którzy pokazaliby jak tę młodziież się szkoli. Jak robić to najlepiej, jak robi się to u nich... Bo póki co zatrudniamy niepotrzebnych zupełnie holenderskich trenerów w reprezentacji. Po co nam Hoek skoro mamy Dawidziuka? Przecież trener reprezentacji nie trenuje bramkarza- od tego jest trener klubowy. W reprezentacji powinni się od samego Leo uczyć młodzi, bardzo zdolni polscy szkoleniowcy tacy jak Urban(który jakiśtam czas w reprezentacji już spędził), Skorża, Michniewicz, Probierz i wielu innych. Uważam, że nie wykorzystuje się pełni możliwości jakie daje nam Beenhakker.

  • odp (17.06.2008 20:34:52)
    mozna ocenic to obserwujac spotkania w ktorych gra dany zawodnik. Jesli Leo szukal lewego obroncy, ktory gra w konkretnym stylu, ma konkretne zachowania i nie zobaczl tego u Garncarczyka to znaczy, ze ten nie pasuje do jego wizji zespolu. Tyle

  • art (17.06.2008 20:27:57)
    Ale jak mozna oceniac, ze ktos nie tworzylby kolektywu, jesli nie byl ani razu powolany?

  • odp (17.06.2008 20:26:48)
    wcale to nie jest prawda art. Bo nie zawsze w druzynie powinno byc jedenastu , ktorzy najlepiej kopia pilke... lecz jedenastu ktorzy prezentuja podobno poziom a dodatkowo potrafia stworzyc kolektyw.

  • art (17.06.2008 20:07:19)
    Wszystko zgoda, ale im gorsza masz druzyne, tym na mniej bledow mozesz sobie pozwolic i tym bardziej kazda decyzja personalna musi byc optymalna. I jesli Gancarczyk jest o 1 proc. lepszy od Wawrzyniaka, to powinien grac.

  • viktor (17.06.2008 20:05:50)
    to,ze zastanawiamy sie czy nasza kadre "zbawilby"gancarczyk to jest dramat,poprostu dramat

  • TAG (17.06.2008 20:03:03)
    naprawde myslicie,ze to wina LEO?czy raczej polskiej mysli szkoleniowej?czy to Leo wyszkolil lobodzinskiego tak ze nie ma sil na caly mecz?Boniek wczoraj trafnie stwierdzil,ze reprezentacja to wypadkowa calej polskiej pilki.czyli glownie ligii.gdzie o wyniku nie decydowala forma czy umiejetnosci tylko kasa misiu kasa.liga gdzie kopacze-bo nie pilkarze-strajkuja przeciw ciezkim treniga.PS.to,ze rozwazamy czy nasza kadre"zbawilby"gancarnczyk,albo wichniarek to jest poprostu dramat i swiadczy o potencjale polskiej pilki.W Chorwacji nie bylo Ivicy Krizanaca bo byli lepssi!I zobaczcie to porownanie Krizanac,Mila,Niedzielan,Rasiak-wszyscy wyjechali na podboj Europy w tym samym czasia,i jak sie skaczylo?mila-za slaby na lige norweska,niedzielan na holenderska,Rasiak mimo wszystko jakos sobie radzi,Krizanac zdobyl P Uefa.o czym to swiadczy?PS2 jak drodzy"eksperci"-przedstawiciele polskiej mysli szkoleniowej skomentujecie slowa MARKA JANKULOWSKIEGO ktory wspominal,ze jak gral jako junior z polskimi rowiesnikami odnosil wrazenie ,ze gra z jakimis ulomami.Wlasnie tam jest problem na samym dole

  • alojzUK (17.06.2008 19:37:57)
    Ty się nani uspokój bo ci żyłka pęknie. Widzę, że z ciebie zagorzały fan redaktora kołtonia absolwenta wydziału prawa na UW. Jaja do kwadratu! Kiepski musi z niego prawnik być skoro się piłką nożną zajmuje zawodowo. W dupie mam jezyki tego ignoranta bo sam znam 2 i kołton może mi skoczyć. Teczki za tą łajzą nosił nie będę bo to on mógłby nosic moją. A skoro mnie łajza zrobiła to ciebie złamasie musiał zrobic wyjatkowy kretyn buraku.

  • kolosRodyjski (17.06.2008 19:33:27)
    No to patrzec jak po gancarczyka zgłosi się Barcelona albo Real:) Bez jaj chłopaki...

  • merian (17.06.2008 19:30:59)
    Mnie Gancarczyk srednio przekonuje, ale nigdy nie zrozumiem, jak mozna bylo ani razu nie dac szansy Marcinowi Kowalczykowi z Belchatowa (dzis Dynamo Moskwa), ktory gra na prawej i na lewej obronie.

  • do alojzUK (17.06.2008 19:27:05)
    Wisła i Legia nie mają nawet szans by ściągnąć takiego zawodnika jak Gancarczyk. Kiedy był na testach w Glasgow Rangers(finalisty Pucharu UEFA) zimą to wyceniano go na ponad 2 miliony funtów. Myślisz, że ktokolwiek zapłaciłby tyle za Wawrzyniaka czy Żewłakowa? On sam gra w klubie Metalist, który organizacyjnie i budżetowo przewyższa Legię czy Wisłę o lata świetlne. Przypomnę również, że Metalist przez dłuższą część sezonu był liderem w lidze ukraińskiej, a Gancarczyk uznawany jest za najlepszego lewego obrońcę tamtejszej ligi. Najpierw się doinformuj, a potem nieudanie broń Leo.

  • zazenowany (17.06.2008 19:27:05)
    nani, ale chyba na tej uczelni nie nauczyli redaktora Koltonia odrobiny kultury i wyczucia sytuacji...

  • Do nani (17.06.2008 18:23:45)
    pora odrobić pracę domowę, potem kolacja, ząbki, paciorek i spać :)

  • nani (17.06.2008 17:53:30)
    alojz, lajza to jestes ty i lajza to cie zrobila. roman kolton skonczyl prawo na uniwersytecie warszawskim i ty co najwyzej mozesz za nim teczke nosic. bardzo dobrze zna jezyk niemiecki i jest stalym wspolpracownikiem niemieckiego kickera. ty natomiast masz problem z jezykiem ojczystym a poziom pomiedzy twoja wiedza o pilce noznej a redaktora koltonia to jakies dziesiec miliardow lat swietlnych.

  • alojzUK (17.06.2008 17:43:15)
    Don jezeli on taki swietny to dlaczego nie gra chocby w Dynamie czy Szachterze. Wisla i Legia tez jakos sie o niego nie bija...

  • don (17.06.2008 17:31:35)
    Co do Garncarczyka : teraz mamy sezon 2007/08 , wiec to jak gral ponad rok temu nie ma zadnego znaczenia.

  • don (17.06.2008 17:27:24)
    do zazenowanego - z koreą nie moglismy wyjsc z polowy? w ciagu pierwszych 20 minut mielismy wiecej sytuacji niz podczas calego euro do alojzUK - gancarczyk to najlepszy obronca ligi ukrainskiej w sezonie 06/07, na pewno jest lepszy od wawrzyniaka, dobrze wykonuje stale fragmenty (na pewno lepiej od krzynowka, bo gorzej sie nie da)

  • zazenowany (17.06.2008 16:48:09)
    Panie Wojtku! Kibicowalem Panu za czasow gry w Legii i mialem do Pana ogromny szacunek, teraz jednak, po tych Pana 'wystapieniach' na Euro , caly ten szacunek stracilem. Pan i i ta cala studyjna grupa antyholenderska zachowuje sie strasznie zenujaco od poczatku tego turnieju. Odnosze wrazenie, ze cieszycie sie z porazek Polski , gdyz macie sposobnosc do krytyki Leo. Panowie opanujcie sie, przynosicie wstyd swoim zachowaniem wszystkim Polakom. Jak mozna sie tak zachowywac jak wy po wczorajszym meczu , w stosunku do selekcjonera i pilkarzy ? Jak mozna sugerowac Leo, ze ten powienien skonczyc prace z reprezentacja? jak mozna odbierac krzynowkowi, wole walki ? Sluchajac was odnosze wrazenie, ze to wy powinniscie byc trenerami kadry, to wy sie najlepiej na wszystkim znacie. Z tym, ze o ile sobie przypominam ani Pan ani zaden z was, w szczegolnosci Pan Borek i Kolton, nic nie osiagneli jako trenerzy! Jeden z was, swietny niegdys pilkarz, ale zaden trener - Pan Boniek , byl juz przez chwile selekcjonerem , mial szanse wprowadzac swoje pomysly, i co ? pomysly te jakos niewypalily, stracilismy bardzo szybko szanse na Euro. Smiesza mnie rowniez wasze poronwania obecnej reprezentacji to reprezentacji Engela i Janasa i konfrontowanie wynikow tych druzyn. Jak Panie Wojtku mozna prownywac mecze w MS i w Euro? W euro jest 16 druzyn , kazda z nich prezentuje bardzo dobry poziom, a na MS sa druzyny pokroju Kostaryki czy arabii Saudyjskiej, ktore nijak sie maja do poziomu euro. Druga sprawa - czemu Pan nie porownuje np meczy z Niemcami 2 lata temu i tego meczu z Niemcami tydzien temu ? czy 2 lata temu zagralismy choc jedna(!) skladna akcje? czy artur boruc nie uratowal nas tak samo jak kilkakrotnie w tych mistrzostwach ? my wowczas nie wyszlismy przez 80 minut ze swojej polowy, to byl zenujacy wystep. Wole zeby reprezentacja przegrywala 2:0 , ale po niezlym meczu - meczu, wktorym starala sie atakowac, niz 1:0 po obronie czestochowy. Dlaczego nie wspominacie wstydliwej porazki z ekwadorem i korea? W tych meczach rowniez mielismy problemy z przekorczeniem swojej polowy!! podsumowujac - mam nadzieje ze kolejna wielka impreze nie pokaze juz Polsat i nie bede musial ogladac was - pseudoznawcow.

  • aaa (17.06.2008 16:28:44)
    Leo to oszust!!!

  • valdo73 (17.06.2008 16:19:26)
    Na szczęście panowie Kowalczyk, Hajto,Kołtoń,Tomaszewski i inni "fachowcy" nie będą decydować czy Leo ma odejść czy nie.

  • Tylko Wisla (17.06.2008 15:54:33)
    swietny tekst.Prawda.Cala prawda.kev72 Leo raz powiedzial,ostatnio ze to sukces ze tu jestesmy i juz kazdy to powtarza przed turniejem powiedzial ze jedziemy walczyc o zloto i co?walczylismy?zero walki i zero gry,tak tego nawet gra nie mozna nazwac...Czlowiek ktory w reprezentacji Brazylii bylby 8 garniturem ma lepsza techinike i gra duzo lepiej niz wszysyc wybrancy Leo z pola...to jest kompromitacja...Z Kazdym mozna wygrac i chociazby mieli w skaldzie samch mistrzow swiata a my chlopakow z OE mozemy wygrac jesli beda walczyc i zagraja z sercem.Chyba nikomu nie trzeba przypominac ze nasze mlode orły wygraly z Brazylia 1-0,wygrali z pilkarzami Brazyli z Pato ktory gra teraz w Milanie ktory jest najlepszym klubem na swiecie zdobil najwiecej trofeum na swiecie,niech lepiej Berlusconi przyszykuje te 10milionow poki nie jest za pozno!Jesli chce zdobyc kolejne trofeum niech siegnie po Boruca!A nasi mlodzi,juz o prawie calej druzynie nie slychac graja w Realu Madryt B,lub sa wypozyczani do 3lig albo jak Janczyk sa 3napastnikami moze trzebabylo ich wziasc jakby przegrali to po walce i nie byloby kompromitacji a my budowalibysmy druzyne na Euro 2012 i MS 2010 a tak grali Bąk,Krzynowek,ZUrawski,Jop,Żewlakow ktorzy powoli powinni schodzic ze sceny i na ych turniejach juz nie zagraja...

  • kev72 (17.06.2008 15:09:18)
    Skończmy z tą ciągłą zmianą trenerów.Leo ma kontrakt i ma prawo prowadzić drużynę w el.mś. Sam nasz udziasł w Euro to sukces bo łatwiej zakwalifikować się do MŚ .

  • gruby (17.06.2008 14:59:15)
    UK: przeczytales to co napisal? przeciez tam jest, ze z portugalia czy korea co lecialo w bramke to wpadlo. jak w austrii byloby tak samo, to z niemcami 0:4, z Austria 0:4 i z Chorwacja 0:4.

  • alojzUK (17.06.2008 14:54:31)
    Panie Wojtku no teraz to mnie Pan wkurzyl! Chyba za duzo przebywa Pan z Borkiem i z Koltoniem czyli dwoma najwiekszymi lajzami wsrod dziennikarzy pilkarskich. O mozliwosciach Koltonia niech swiadczy tylko propozycja powolania Gancarczyka do kadry. A kto to ten Gancarczyk w ogole jest. Janas go wyciagnal i widac Kolton chyba do lasu z Janasem lata, ze takie bzdety wygaduje. W ogole zachowanie Koltonia po wczorajszym meczu to skandal po prostu. To sie Panie Wojtku nazywa BRAK SZACUNKU! I niech Pan nie pisze ze to nasz najgorszy turniej z 3 ostatnich! W Korei z kiepskimi gospodarzami dostalismy wpierdziel 0-2 i w ogole nas na boisku nie bylo. Wiem, ze ci gospodarze dodtarli do 1/2 finalu ale w jakich okolicznosciach przeszli wczesniejsze fazy to Pan chyba pamieta. Potem straszne baty od Portugalii z ktora na srodku obrony dupy dawal drugi specjalista Polsatu czyli Hajto. W meczu o pietruche Engel sam nie wierzyl ze chlopaki cos zagraja i potem przecieral oczy ze zdumienia jak walimy USA 3 gole po swietnej grze bo wystawil ludzi ktorzy chcieli grac a ze nie bylo presji wiec zagrali jak nalezy! Ostatnie MS? Baty od beznadziejnego Ekwadoru, w tylek z Niemcami z ktorymi wtedy zagralismy wiele gorzej niz ostatnio a ze wynik byl lepszy...bo chyba ze gra byla gorsza to Pan nie ma watpliwosci. Z Austria dramatyczne 30 minut ale potem to Austriacy grali dramatycznie i to, ze po przerwie Austriakow prawie nie bylo widac to takze zasluga Leo. Lippi? Panie Wojtku prosze...Nevio Scala tez by pewnie przyszedl...ale nam nie trzeba wymuskanych wloskich niuniusi tylko facetow z jajami. A Leo mam jaja! Juz nie raz to pokazal a wtedy pialiscie z zachwytu!

  • Cynik (17.06.2008 14:42:08)
    Zgadzam się z większością tekstu, ale z jednym nie. Skoro Pan uważa, że można lepiej wszystko zrobić, lepszych zawodników zabrać, lepiej ustawić zespół - to może zgłosi się Pan jako selekcjoner kadry? A może na początku poprowadzi Pan jakiś klub w II lidze? Trenerka to nie jest taki prosty zawód...

dodaj komentarz:

autor:
treść: