
Wojciech Kowalczyk
Ile drużyn w ekstraklasie? Mało!
Tagi: wojciech, kowalczyk, blog, pilka, nozna, ekstraklasa
17 czerwca 2009 21:47
Rozgorzała nowa dyskusja - o powiększeniu ligi. No i wypowiadają się takie osobistości jak Andrzej Strejlau (jego szanuję) czy Jacek Zieliński (ten z Lecha). Mówią, że 40-milionowy kraj zasługuje na 18 drużyn w ekstraklasie.
Bardzo ciekawe! W takim razie Niemcy zasługują na 36 drużyn, a Chińczycy na 598! W Chinach mają więc problem, bo rozegranie całego sezonu musiałoby trwać ponad 3 lata, zakładając, że gramy codziennie, albo ponad 20 lat, jeśli spotkania miałyby się odbywać tylko w weekendy. A to by było nawet zabawne - mistrzem Chin w sezonie 2009/2030 został...
Gorzej z małymi krajami - Szwajcarii według wyliczeń naszych fachowców przysługują tylko cztery drużyny, a Cyprowi tylko jedna. Albo nawet nie jedna, tylko jedna trzecia! "W zakończonym sezonie ligi cypryjskiej mistrzem został APOEL, jedyny klub w najwyższej klasie rozgrywkowej. Nie rozegrał żadnego meczu".
Dość żartów, bo temat poważny. Wypowiadają się w nim też inni. Na przykład takie osoby (początkowo napisałem piłkarze, ale skasowałem) jak Marcin Nowacki, Jacek Trzeciak i Marcin Cabaj. Że niby jak oni będą więcej grali, to się poziom podniesie. Dzięki, ale moim zdaniem podniósłby się, gdyby akurat oni nie grali w ogóle. Czego ten Cabaj jeszcze chce? Zostać królem strzelców?!
Żeby podnieść poziom, ligę musielibyśmy zmniejszyć, a nie powiększyć - do modelu szkockiego. Wolę cztery mecze Legia - Wisła niż walkę Jacka Trzeciaka z Marcinem Nowackim. Jak Nowacki chce więcej grać, to niech gra przed blokiem.
Dziwię się, że ktoś w ogóle pyta piłkarzy z najgorszych klubów o to, czy chcą większej ekstraklasy. Wiadomo, że chcą, bo się łatwiej w takiej utrzymać. Gdyby was ktoś zapytał, czy lepiej jak w waszej firmie będą zwalniać, czy zatrudniać, to byście powiedzieli - zatrudniać!
Jak będziemy mieli piłkarzy na 18 drużyn, to niech będzie 18 drużyn. Ale na razie tylu nie ma. Są jacyś kopacze, którzy ani nie potrafią nikogo przedryblować, ani uderzyć na bramkę (nawet tą niby lepszą nogą). Jak wyprawiacie wesele na 100 osób, to nie zapraszacie na siłę 200, zgarniając przypadkowych ludzi z przystanków autobusowych. Ma być takie grono, żeby się fajnie bawić. I z ligą jest tak samo.
PS Czekam, kiedy w końcu za mniejszą ligą opowie się Canal+. Jak na razie wychodzi na to, że w tej stacji wolą jednak mieć wieczny bajzel, a nie prawdziwe rozgrywki na poziomie.
KOMENTARZE:
- pop (08.03.2010 20:12:23)
buehehehe co to ma byc? rzeczowy artykuł? Zobacz człowieku ile jest druzyn w innych ligach, najczesciej jest 20 a 18 byłoby w sam raz. I oczywiste jest ze poziom moze sie tylko podnieś, wiecej druzyn moze sie rozwinac a mistrz polski bedzie musial sie wykazac zeby zdobyc 1 miejsce. Zobacz teraz jaki jest scisk z tabeli i w tamtym roku wielkim fuksem wygrala wisla zamiast lecha. Zabraklo meczy po prostu. Liga rewanzowa jest zawsze skrocona bo przeklada sie ja na jesień. Wez człowieku skoncz to swoje głupie rozumowanie. zaden z ciebie ekspert. A do tych co sie jaraja tylko liga angielska a polską uwazaja za shit to niech stad wypier@#$% do tej anglii robic na zmywaku - (L) (20.07.2009 04:48:34)
zamknac japy wy lapsy . Kowal dobrze mowi zreszta nie po raz pierwszy . wy lamusy a jakimi wy jestescie autorytretami ? mozecie pomarzyc zeby miec w polowie wiedze o futbolu co kowal . huj w was wbijam hejterki - ... (17.07.2009 23:05:23)
Kowal, aż rzygać się chce jak czytam Twoje wypociny. Nie masz żadnego przygotowania dziennikarskiego, piszesz jakieś bełkoty, a w dodatku obrażasz PIŁKARZY. Kim Ty byłeś, do cholery że patrzysz na ludzi tak z góry? Jesteś jednak wielkim arogantem. - Dezyderiusz (10.07.2009 12:28:22)
Kowal napisz cos bo na weszlo nic sie nie dzieje od miesiaca - tommytauzen (09.07.2009 13:08:37)
typ z szemranej dzielnicy zawsze pozostanie tepakiem przytajacz chwytliwe acz prymitywne argumenty jak np wyliczenia o chinach. mistrzostwo swiata debilizmu i prostactwa. ktoś kto ma wykształcenie w postaci kilku klas szkoły podstawowej raczej nie powinien sie udzielac publicznie bo robi z siebie pośmiewisko. poza tym odezwała sie opoka polskiej piłki ile meczy rozegranych w betisie? ile w las palmas? szczelona cufalem bramka interowi nie daje jeszcze powodów do mienienia sie autorytem. także kowalczyk powrót na swoje stare smiecie na bródnie flacha do ręki i morda w kubeł. - Titomito (05.07.2009 17:05:07)
"Szanowny Panie" Kowalczyk proponuję więcej chlania a mniej udzielania się publicznie to pierwsze zdecydowanie panu lepiej wychodzi!!! - morwa (01.07.2009 13:50:52)
Smiac mi sie chce z wypocin tego faceta,obraza Trzeciaka z Polonii ale mimo swojego jest najbardziej walecznym zawodnikiem tego zespolu i nie miedzy innymi dlatego interesowali sie nim scouci zagranicznych klubów..w takim wieku ! A Polonia Bytom najslabsza w lidze ? 7 miejsce maja dlatego ze kazdy oddal im mecz walkowerem,mysle ze pisales to na bani,bez pozdrowien - dwoogie (01.07.2009 01:37:20)
SORRY PANIE WOJTKU, ALE TYM RAZME SIE NIE ZGADZAM. UWAZAM AKURAT, ZE W LIDZE POWINNO BYC 16 DRUZYN - CZYLI TAK JAK JEST. TYLE SAMO JEST WOJEWODZTW I - PRZYNAJMNIEJ W TEORII - KAZDE WOJ. MA SZANSE NA EKSTRAKLASE. A CZY MA NA TO REALNE SZNASE CZY NIE - TO JUZ JEGO PROBLEM. PS. JESTEM Z WiM, A KONRETNIE Z OLSZTYNA... PSS. TYLKO STOMIL OKS!!! ;) - aro (30.06.2009 17:28:13)
Dno, dno, dno... (22.06.2009 10:13:49) hahahaha no nie jesteśmy oni co roku grają w CL a czasem nawet dwie drużyny mają w grupach - buffallobill (29.06.2009 21:38:37)
Kowal, napisz z łaski swojej, jakie masz zdanie na temat Mięciela i jak przewidujesz - sprawdzi się po powrocie? bardzom jest ciekaw Twojego zdania. szacun za tego bloga, jesteś gość - wojtus - trzymaj ;) (27.06.2009 19:38:17)
http://www.youtube.com/watch?v=kFezYsbi9TI - wojtuś (26.06.2009 12:23:05)
może coś napiszesz o Jacksonie? Wkrótce to był Twój ulubiony wykonawca - lala (25.06.2009 13:29:58)
Jak tam kowal nie powstanie artykuł pt "Frajerzy z Hiszpanii" po wspaniałym występie w PK ?? - Adaś K. (25.06.2009 00:01:52)
Szczerze mówiać to wole jedenastke Nowak Grzyb Banaś Pazdan Balaz Zając Przybylski Baran Szczot Podstawek Zieliński niż każdą 11-tke Ruchu , Górnika czy Polonii. 12 zespołowa liga byłaby super rzowiązaniem do kadry nie trafiali by tacy zawodnicy jak Zahorski, a świetni zawodnicy ( Szałachowski ) nie marnowali by kariery przez fauli brutali co nie potrafią grać w piłke - majki (23.06.2009 21:58:07)
Rzeczywiście Wisła - Legia to był dopiero hicior, a Legia - Lech, wspaniałe widowisko. Mniejsza liga niczego nie zmieni, zresztą chyba już to przerabialiśmy. 18 drużyn to bardzo dobry pomysł. Jeżeli już mamy kogoś naśladować to Niemców, Turków albo Włochów a nie Szkotów. - AMEN (23.06.2009 09:43:17)
Całe szczęście że, tacy ludzie jak zKowalony nie mają wpływu na podejmowane decyzje. Toby była dopiero liga, błahahaha...Kowalczyk prezesem PZPN...na szczęście pozostaje mu tylko szczekanie w necie. - Pigwa (22.06.2009 21:56:48)
tu sie chyba kowalowi pojebalo glowie... w naszej lidze sie gra tak nie rowno i niesystematycznie, ze nawet liga skladajaca sie z wisly, legii i lecha byla by nuda. kowal zapomnial jeszcze jedno, ze mecze na boiksu to jednom, ale drugi mecz maja fani. bo to oni robia spejcalne oprawy na specjalne mecze i nie wazne ze akurat gornik spada, ale to firma z klasa, tak samo inne ekipy. porywajace widowisko na boisku bez odpowiedniej oprawy meczu na tyrbunach nigdy nie zrobi z tej zasiciankowej nic wicej niz tym czym jest obecnie. na tle europy jestesmy bida z nedza, polskich klubow nie stAc na odkupienie zagranicznych patalachow, ktorzy kiedys wyjechali na zachod lub nawet wschod, nie ma odpowiedniego szkolenia mlodziezy, nie ma nic. moze tylko stadiony beda. gdyby tak porownac transfomacje ostatnich 20 lat polskiej pilki i polskiej sceny kibicowskiej to polska pilka pada juz w przedbiegach. owszem, chuliganstwo jest nadal, ale wyniesli sie ci ludzie poza stadiony, bija sie w ustawkach, na gole piesci bo tego chca. w pilce korupcja ani sie nie wyniosla, ani tez nie zmniejszyla. oprawy ultras polskich kibicow maja poziom jeden z najwyzszych w eurpie - polscy kopacze od kilkunastu lat kompromituja polske na arenie miedzynarodowej. gdyby tylko bylo to mozliwe kibice masawo by podrozowali za swoimi druzynami, jednak beton partyjny z miodowej stara sie jak najbardziej zniechecic polskiego kibica od pojscia na mecz, najlepiej jakby wykupili bilety i zostali w domu... mozna tak gadac i gadac... 12 druzyn w prawie 40 milionowym kraju ? ty sie kowal chyba zan duzo wodki opiles, albo na kacu jestes... najlepiej w ekstraklasie zostawcie wisle i lecha, niech tak graja 30 meczow miedzy soba. bedzie super. co ma powiedziec anglia? 24 druzyny w championship? 20 w premiership? o nizszych ligach nie wspomne. ograniczajac lige do 12 lub mniej druzyn zniszyloby sie tez takie kluby jak stal mielec, siarka tarnobrzeg, radzionkow, byc moze zawisze bydgoszcz, baltyk gdynia. bylby automatycznie przesuniete na jeszcze niznyszy szczebel rozgrywek niz obecnie graja co pewnie doprowadziloby w koncu do ich unicestwienia. wiadomo, ze z polska liga nie jest dobrze, ale nie tedy droga by zmniejszac lige. Ja bym ja jeszcze powiekszyl, nawet do 20 druzyn, zeby te barany mialy okazaje jak nawiecej grac i sie uczyc, nie kazdy mecz musi byc hitem real madryt - fc barcelona, ale zamiast tej ME niech graja ci zawodnicy o cos, o stawke a nie parodia w ME czy puchar smietnika... inwestycje w mlodziez, poprawa infrastruktury, zwiekszenie liczby meczow poprzez zwiekszenie ligi (nie chodzi mi tu by ratowac gornika, widzew czy kogos, niech to bedzie nawet za 2 lata, czy po ME 2012) a z reszta... jak bedzie to i tak zalezy od starych trepow, ktorzy do poki nie umra, doputy bedzie tu kicha z polska pilka - przylad Obraniaka, oprocz mediow jeszcze nikt od leo ani pzpn z nim nie gadal osobiscie... pozdro kowal. - kibic (22.06.2009 21:41:08)
Kowal jesteś z pis-u że kasujesz niewygodne wpisy. Poraszka Panie cenzurka - goora(L) (22.06.2009 19:29:17)
brawo kowal - całkowita racja - nic dodać nic ująć. - gryx (22.06.2009 16:00:31)
ja pierdziule Kowal! jak mnie boli kiedy muszę Ci przyznać rację...jak mnie to boli...ale masz racje chłopie masz teraz rację.... - Tomek1986 (22.06.2009 14:34:00)
hahaha drugi wers mistrzostwo swiata Kowal dzieki za poprawienie humoru - Brawo Weszło (22.06.2009 10:51:59)
Cenzura prawi jak za komuny...jesdcze wczoraj było 109 postów a dziś tylko 99...ciekawe czemu ? - Dno, dno, dno... (22.06.2009 10:13:49)
Kowal jak zwykle - pijackie omamy. Najlepsze ligi świata mają od 18 + zespołów. Nie jesteśmy kurwa małą Szkocją! - bełcchatowianin (21.06.2009 19:18:46)
Kowal tak trzymaj .Czytam twoja ksiazke jest ok. lIGA POWINNA MIEC 12 ZESPOŁOW CZY TO NAM SIE PODOBA CZY NIE!!!!!!!! - Krak ABG (21.06.2009 12:49:14)
Kurwa mać. Ludzie pobudka. W 40 milionowym kraju 12 zespołów ? Ja nie dupce gdziew y kurwa schowaliscie milczenie. Ten kolo to wiem w wódce zostawił no ale wy...Masakra. C+ uratowało naszą lige. Im nalezy sie szacunek i do nich nalezy decyzja o tym ile klubów. 16-18 było by optymalnie. Pzpn powinnien tez wprowadzic zasade ze w ekstraklasie nie mogą grać kluby z miejscowości w której nie mieszka 100tys ,osób. Tyle - Pablo (21.06.2009 08:30:53)
Jak ktoś mówi że Wojtek był słabym piłkarzem to niech zobaczy finał olimpijski 1992..Wojtek napisz coś o tym kto wygra puchar konfederacji czy znów Hiszpania czy masz innego faworyta...? - rudy (20.06.2009 23:36:45)
kowal król stzelców ogórkowej ligi cypryjskiej - bytrek (20.06.2009 22:20:29)
Ta najlepiej niech co roku do koryta dobierają się Wisła Lech i Legia i niech liga liczy 3 zespoły . Większej głupoty nisz napisałeś to nie mogłeś palnąć. Przecież wtedy jeszcze bardziej zrobi się różnica pomiędzy najlepszymi a tymi z drugiej pułki ekstraklasy. Jak chcesz oglądać ciekawe mecze to wyjedz do Hiszpanii a do Polski przyjeżdżaj na 3-4 . Ja chce urozmaicenia nie tylko ciągłe mecze Wisła Lech ,Wisła Legi itp Gdyby liga miała mniej drużyn nie było by żadnych sensaci czy sezonów życia jak w przypadku Polonii Bytom czy też Śląska Wrocław - straszny władek (20.06.2009 19:49:32)
Tutaj Kowalczyku Wojtku masz rację. Moim zdaniem Liga powinna liczyć 12 zespołów i powinno się grać 3 rundy. Do tego powinno się zlikwidować w pizdu puchar ekstraklasy i zrobić fazę play-off. Cztery najlepsze kolejno kluby w tabeli powinny zagrać o superpuchar. - www (20.06.2009 18:24:01)
albo każdy zespół który gra w ekstra klasie ma mieć zagwarantowany budżet 10 miliomów zł + C+.I wtedy jest 12 zespołów może, najrozsądniejsze rozwiązanie. Kto ma becal ten sie bawi w piłkę na poziomie ekstraklasy. Biedaki i ciułacze won. - Do zgadzam sie: (20.06.2009 15:53:52)
najlepiej w ogóle zlikwidować spadki z ligi. No bo jak taki Gdańsk czy Wrocław spadną z ligi, to będą musiały automatycznie wracać, no nie? I w ogóle, cenzus na Ekstraklasę: miasta powyżej 250 tys. mieszkańców, I liga: powyżej 100 tys., II liga: powyżej 25 tys. III liga: 10 tys., dalsze ligi dowolnie. Fajno. - Lennox (20.06.2009 15:51:42)
noo,w końcu coś mądrego:))Popieram całym sercem. Liga szkocka jest nudna? A z 20-oma zespołami byłaby ciekawsza? Jest nudna bo jak na ich poziom to jest jeszcze za duża:)Jedyny ratunek dla naszej ligi to zostawić 8-10 druzyn - Cerber (20.06.2009 15:48:09)
Dla mnie liga szkocka jest przeraźliwie nudna, a zwłaszcza derby Glasgow (bo są większe oczekiwania). Ci "zajebiści" kibice, budzący się na mecz z lokalnym rywalem. Żenada. W Polsce lepiej jednak próbować z 18 drużynami - jest szansa, że więcej młodych się czegoś nauczy. Sezon się przedłuży - wreszcie nasi dostaną w kość, jak na to zasłużyli (że będą narzekać? niech narzekają!). Warunkiem są jednak podgrzewane murawy wytrzymujące nawałnicę. A jak pokazał przykład bodaj XIV i XV kolejki, w tym temacie jesteśmy w dupie. - zgadzam sie (20.06.2009 15:05:20)
liga tylko w duzych miastach.chamowa wypierdalac z ligi smierdzace wiesniaki. - Lubin_the_best (20.06.2009 13:49:39)
KOwal ciekawe co byś mówił jakby Twoja Legia spadła? wtedy pewnie żądałbyś reformy by 18 zespołów grało. Odnośnie notorycznego obrażania przez Ciebie małych klubów, albo klubów z małych miast? (chociaż Gliwice wcale małe nie są)trochę to jest nie na miejscu, ekstraklasa powinna być nie ze względu na wielkość miasta czy historie klubu. Jeśli tego nie rozumiesz to nie jesteś kibicem a medialną marionetką! Wolisz żeby liga miała 10 zespołów i te 10 ma się tylko rozwijać, tak? grając po 4 razy ze sobą w jednej rundzie... bardzo ryzykowne spojrzenie - i przez to poziom się podniesie? poziom będzie taki jak w Szkocji -a czy jest dużo wyższy od naszego, poza 2 zespołami to ta liga nie istnieje, i nie mówcie tu o żadnym Hearts itp... reszta Ligi to jest dno.. taka właśnie super reforma. Kowal trzeba się na lepszych wzorować, a nie na bardzo kiepskiej lidze szkockiej. A młodzi zawodnicy nie mieli by żadnych szans wybicia się, dostania do tych składów ekstraklasy - tułali by się gdzies po klubach pierwszo i drugoligowych.. Kowal zapamiętaj: atrakcyjność meczów nie wyznacza nazwa Legia czy Wisła. Kiedy to zrozumiesz, bedzie to juz pierwszy krok byś mógł nazwać się kibicem. A teraz zastanów się dlaczego duża rotacja klubów(a tak byłoby gdyby przy 10 zespołowej lidze 2 druzyny spadały) jest bardzo zła dla ligi, trochę myslenia przyszłosciowego, a nie tylko w głowie Legia, Wisła, bo te kluby to mają historie...wiec nawet jak będą grali piach to im się należy? za zasługi należy im się...wspomnieć ich w statystykach, nic wiecej! - @Odnośnie Cafe Football - po prostu jesteś żenujący (20.06.2009 01:50:48)
Widzisz Einsteinie, tępy to jesteś Ty. Nie zrozumiałeś przekazu - twierdzę że, to nie zKowalony tu pisze, bo on ma problem z napisaniem własnego nazwiska. A jeśli chodzi o obrażanie innych to Twój "guru" ma czarny pas w tej konkurencji. Nie odpisuj, szkoda czasu na Twe wypociny. Wierz dalej w swojego Mistrza...tylko kto jest głupszy? Głupiec? Czy ten co za głupcem podąża? - hamas (20.06.2009 00:06:05)
a rafałek .... musiał swoje 3 grosze wsadzic heheh. czekam z utęsknieniem na dalszą polemike - Joker (19.06.2009 23:22:34)
Kowal wpadaj do Sadownego, właśnie pojawiły się grzyby. Pozdrawiam - Krak ABG (19.06.2009 22:01:02)
Do:atanazy.Co ty się kurwa najebał jak kowal ? Denaturacik nie przesączony przez chlebek. To chyba ty dyletancie jeden nie rozumiesz co ja napisalem. W dupie mam takie żałosne opinie kowala. Mówie tylko że bez C+ tej ligi by nie było. Więc nie pierdol ze oni mają bajzel. A moze bys jeszcze chciał zeby ci stacja tv zastąpiła PZPN ? To jak kochane dziecko skończy ci się szlaban - (L) (19.06.2009 20:29:55)
Panie Wojtku mam pytanko: czy za Pana czasów w Legii też już było pedalstwo? - Pablo (19.06.2009 19:54:08)
Bardzo dobry artykuł jak zawsze od Kowala ale taka jest prawda że nasza liga powinna liczyć 12 zespołów.A nie 18 mamy na pewno za mało dobrych piłkarzy że by liga była 18 zespołowa . i mecze takie jak Legia -Lech -Wisła podniosą frekwencje na stadionach i kluby będę sprowadzały coraz lepszych piłkarzy..pozdrawiam i więcej opinni o naszej lidze Wojtek... - olo Pany (19.06.2009 18:52:24)
Do "atanazy" i Matanta Gueross amen - atanazy (19.06.2009 18:33:14)
Siemkacy Panie Kowal i wy - kowalczytelnicy (to neologizm, jakby ktoś zamierzał się czepiać)! Ha ha ha! Rozwala mnie i zacnie poprawia humor czytanie postów Kowala, ale również tych wszystkich komentów. Popatrzmy na takiego Krak ABG (koment z 19.06.2009 15:13:27). Dać takiemu leszczowi barowemu (spokojnie, ta fabula nie tylko o nim, ale wszystkich gagatkach tego typu) klawiaturę, a masakra gotowa. Skąd się takie bezmózgowie bierze? Pije jeden z drugim do Kowala, że szkół nie pokończył, a sam o pisaniu zero wiedzy, zero zdolności czy umiejętności. Wracając do ni(e)jakiego Krak ABG. kowal ani słowa o Polsacie, ale temu leszczowi się najwidoczniej wydaje, że temat Polsatu musi się kryć gdzieś między wierszami. Kowal ani słowa a tym, że kluby żyją z kasy od C+, ale ten leszcz barowy wyniuchał spisek Kowala przeciw biednym klubom ekstraklasy. Ziomeczku (do ciebie Krak ABG, jeśli masz okazje to czytać), teza Kowala brzmi, mniej więcej tak: C+ (celownik, komu?, czemu?) nie przeszkadza wieczny bajzel panujący w polskiej ekstraklasie. Być może teza jest nieprawdziwa, ale to nieistotne. Każdy widzi bowiem, iż teza ma charakter zabiegu retorycznego, a jej znaczenie to: "Dlaczego C+ niezbyt się stara, by uporządkować bajzel w polskiej kopanej"? KaPeWu? Ziomeczki, wierzcie mi, milczenie, gdy nie ma się do powiedzenia nic wartościowego, jest cnotą. Pozdro Panie Kowal, Szacun kumatym kowalczytelnikom, lipa wszystkim "bezmózgom". - do Cerber (19.06.2009 17:13:27)
Jeżeli uważasz, że derby Celtiku z Rangersami stały się w Szkocji nudne to się grubo mylisz. Nikt tym nie rzyga, wręcz przeciwnie. Mimo że te mecze odbywają się po 3 razy w sezonie to nadal jest w nich ogromna rywalizacja, zaciętość i zaangażowanie kibiców. Zgadzam się z tym, że naszą ligę powinno się zmniejszyć do 12 drużyn. Odnosilibyśmy na pewno większe sukcesy na arenie międzynarodowej. Takie 3 mecze z Legią, Lechem czy Wisłą tylko uatrakcyjniłyby ekstraklasę, wymogły większy wkład działaczy w rozwój klubów i zachęciły kibiców do chodzenia na mecze. - zz (19.06.2009 16:22:44)
dk Polonia i Korona?? Masz nieźle nasrane pod sufitem - dk (19.06.2009 16:12:37)
elitarna ekstraklasa: WISŁA KRAKÓW,LEGIA,LECH,POLONIA W-WA,ŚLĄSK WROCŁAW,ZAGŁĘBIE LUBIN,KORONA KIELCE,GÓRNIK ZABRZE,RUCH CHORZÓW,LECHIA GDAŃSK,WIDZEW,JAGIELLONIA/ŁKS. Bez Bełchatowa,bez Poloni Bytom,Piasta Gliwice,Odry Wodzisław. Po co takie ogórki w ekstraklasie? Niegłupi pomysł z zmniejszeniem ligi do 12zespołów i grac 3x11 + 1x5, jak w Szkocji. Ciekawe rozwiązanie,racja wtedy liga by sie poprawiła,byłby wyższy poziom,byłyby to elitarne rozgrywki do ktorych wstep mają tylko najlepsi. Ostatnie dwa zespoły spadają, dwa najlepsze z 2ligi awansują do ekstraklasy,czyli 1ligi,najwyzszej klasy rozgrywkowej w kraju. Tak to powinno wyglądać,tak to powinno się nazywać(1liga to 1,2liga to 2 itd).A w 2lidze do gry o ekstraklasę aspirowałyby Cracovia,ŁKS/Jagiellonia,Górnik Łęczna,Bełchatów,Arka. To byłaby rywalizacja ciekawa tez. No i nie byłoby barazy,po co one tylko zamieszanie z nimi zawsze jest. - on22 (19.06.2009 15:31:36)
Dobre Kowal. Tak dalej!!! - Krak ABG (19.06.2009 15:13:27)
Troche racji chłop ma ale tylko trochę. Zamiast pierdolić ze C+ ma burdel to faktycznie by sie zastanowił. Zdaje sobie sprawe jakby wyglądała Ekstraklasa gdyby nie ta stacja. Chuja by było a nie liga. 80 % Klubów zyje tylko dzięki C+. Mecze pokazywali by ne tvp albo na smiesznym i załosnym polsacie. A klubty sprzedawały by mecze zeby sie utrzymac. Mecze komentował by zacny pan iwański. Bez C+ to moze by się kilka polskich klubó utrzymało. Wisła ,Legia, Zagłębie, noi teraz po fuzji amica. Trzeba mieć kase a o reszczie utytułowanych klubów powiedzieć tego nie można. Wiec nie pierdol kowalu głupot. Bo ten twój polsat to jest dopiero shit !!! Jak widze ten kanał to mi sie srac chce... - AG (19.06.2009 15:07:26)
Kowal - bardzo dobry wpis! jak zwykle zresztą. Pozdrowienia z Gdyni! - Pruszkowiak (19.06.2009 13:23:43)
Kowal jest gość z jajami jako jedyny w tym całym kurniku nie przejmuj sie, masz racje i cała Legia jest z Toba!:) - Sit (19.06.2009 12:53:03)
OJ Kowal Polsat chyba karze ci tak mówić kontrakt obowiazuje .Przypomnij sobie jak na Mistrzostwach świata cały czas na kacu przed kamerami byłeś i kto tu ma bałagan w stacji WSYTD i ty dajesz przykład młodym piłkarzom...DORŚNIJ CZŁOWIEKU WKOŃCU...SKOŃCZ SZKOŁĘ - efce (19.06.2009 12:30:55)
Bardzo dobry artykuł, zgadzam się w 99% ;) ten 1% to te przykłady, które akurat za mocno trafione nie są ;) Bo Nowacki to naprawde solidny grajek jak na polskie warunki ;) o Trzeciaku też złego slowa raczej nie powiem ;) - Odnośnie Cafe Football - po prostu jesteś żenujący (19.06.2009 10:38:27)
człowieku. piszesz coś o "mózgu przeżartym wódą - tylko mylisz osoby. twój wpis to taka żenada, jaką mógł stworzyc jedynie ktoś kto tego mózgu [nawet wódą przeżartego] nie posiada. ochłoń frustracie, gdyż to co napisał tu Kowal zrozumiałby zapewne nawet przedszkolak. mało tego! zgodziłby się z tym w 100%. skoro jednak ty tego nie zrozumiałeś, koncentrując się jedynie na obrażaniu autora świadczy to jedynie o twoim poziomie intelektualnym a w zasadzie o jego braku. - Pablo z Bródna(L) (19.06.2009 10:09:38)
Nasza liga jest tak nudna, że większości meczy(z wyjątkiwm "hitów" typu Legia-Wisła czy Wisła-Lech itp.)nie da sie oglądać(przypominają kopanine dzieci na podwórku)Z takim poziomem my chcemy miec ligę 18-sto zespołową? Taki Cabaj, Trzeciak czy Nowacki(niegdyś odkrycie roku, dziś przeciętny grajek) wypowiadają się ,że chcą większej ligi? Przecież to nawet nie jest śmieszne to jest żałosne, potem jest narzekanie , że piłkarze są zmęczeni itp. Nic więc dziwnego, że gdy jedzie taki jeden z drógim do dobrej zachodniej ligi to tylko grzeje ławe i odcina kupony , a winny jest zawsze trener który go nie widzi w składzie...Nasza liga powinna liczyć 10-12 klubów, na więcej nas nie stać i to nie tylko ze względów finansowych, ale także ze względu na poziom i umiejętnosci piłkarzy....tyle - Majk (19.06.2009 09:49:18)
nie zgadzam się z tym , że powinna być mniejsza. A co do tego, że większa to tak! Ale nie w obecnej chwili. Trochę "Kowal" przesadzasz z tymi aforyzmami do Chin. U nas w kraju jest materiał na 18 drużyn w ekstraklasie. Tylko chodzi o to by piłka scentralizowała się do odpowiednich ośrodków, bo do tego sa możliwości. Czytaj. nie Wodzisław Śląski, Bełchatów czy Gliwice. A Lublin , Bydgoszcz, Szczecin i jeszcze kilka. Powtarzam w mojej opinii nasz kraj stać na silną i wyrównana ligę złożoną z 18 drużyn, gdzie stała frekwencja utrzymywałaby się na poziome kilkunastu tys. Ale trzeba ja robić w odpowiednich ośrodkach - sowa (19.06.2009 00:30:37)
kto Ci robił wyliczenia? Boniek? - YAZZ (18.06.2009 23:46:57)
Kowal, dobrze napisane, z tym ,że ja bym został przy szesnastu drużynach, już niech nikt nie miesza, bo i tak jest cyrk, ... i dlaczego nikt nie powie prawdy ,że te całe zamieszanie przy Widzewie i Łks ie , i z tymi 18 drużynami to parcie sponsorów Górnika i Crakowi, chyba to dla wszystkich oczywiste, jakby się utrzymaly w/w drużyny wszyscy po sezonie pojechali by na urlop , nikt cudów nie wymyślał... - Swir (18.06.2009 23:44:58)
Kowal the best! - Mico_IFQ (18.06.2009 23:22:48)
czemu mnie wywalacie - Brother (18.06.2009 23:22:16)
Kowal pamiętasz te hity? Dyndamy lambada, lambada, lambada, dyndamy lambada, małego walczyka.. Dyndają kibice, kibice, kibice, dyndają kibice Stali z Rzeszowa... Hej! - mihau (18.06.2009 22:16:11)
"ghfdgdfhgdfhdfhdfhdf (18.06.2009 16:22:53) Trzeciak pod 40 i jeszcze gra, a Ty nierobie ?" widocznie nie nauczył się niczego innego w życiu (co nie znaczy, że Kowalczyk się nauczył). Tacy goście jak Trzeciak tułają się do 45 roku życia po coraz gorszych klubach i nie robią tego bynajmniej z miłości do piłki :> - ck (18.06.2009 21:53:59)
pije,pije ale jak sie obudzi to cos zawsze napisze - TKKF (18.06.2009 21:05:49)
Ty Kowal jedziesz na urlop? - ere (18.06.2009 20:55:08)
tt, byłeś na meczu ligi szkockiej? Wiesz jak wygląda mecz bez Celticu czy Rangersów? Wykopywanie na pałe do przodu, zero umiejętności graczy, żenada mi takiej ligi - fasol (18.06.2009 20:23:53)
Odnosnie artykulu to zgadzam sie w 100%.Po chuj nam 18 zespolow jak grajkow nie ma.Zrobic dokladnie jak Wojtek pisze 10 ekip i grac systemem jak w Szkocji lub Austrii.A nie drzewa w klubie kibica na C+ ogladac.Nie cisnij tylko Panie Wojtku na C+,bo innym naszym telewizjom brakuje jeszcze dokladnie tyle,a moze i wiecej, niz owym Cabajom i tym podobnym do prawdziwych pilkarzy.Polsat pokazuje jakies kurwa nikomu niepotrzebne PE czy benefis Klosa,Nsport poza LM tez chujoza(no i Ci komentatorzy,wole niemiecki comment juz sluchac),a Tvp i ich Jasiny to juz totalne barany i dobrze,ze juz wogole LM nie beda pokazywac(o ile sie nie myle).Ale generalnie dobry wpis i trafne uwagi.ze sportowym pozdro - Tak jest!!! (18.06.2009 18:02:10)
Proponuję zmniejszyć ligę do dwóch drużyn: Wisły i Legii, niech grają co tydzień. A reszta na Madagaskar. - ludwig dorn (18.06.2009 17:46:33)
KOWALCZYK NIGDY NIE BEDZIESZ POLAKIEM !!!! - tt (18.06.2009 17:23:55)
ere: ze co?! Aberdeen albo Hibernian nie utrzymaliby sie w lidze polskiej? Chlopie, zejdz na ziemie... Jestesmy 100 lat za liga szkocka. - do ere (18.06.2009 17:22:00)
młodzi potencjalni zawodnicy to nie grają bo są za młodzi na polską ligę. - ere (18.06.2009 16:49:54)
Pomyśl troche. Jak będzie 34 mecze, a nie 30, to taki młody potencjalny zawodnik ma 4 mecze więcej by zagrać i nabrać doświadczenia. Poza tym podałeś przykład ligi szkockiej. Z przykrością stwierdzam, że drużyny z miejsc 5-10 z tamtej ligi nie utrzymałyby się w naszej Ekstraklasie. Jak już podawać przykład to tych lepszych lig np hiszpańskiej gdzie gra 20 drużyn. - kev72 (18.06.2009 16:48:57)
16 i niech tak zostanie. - ghfdgdfhgdfhdfhdfhdf (18.06.2009 16:22:53)
Trzeciak pod 40 i jeszcze gra, a Ty nierobie ? - Rafał Widzew (18.06.2009 16:19:31)
Masz rację w zupełności a ten najważniejszy argument jaki podniosłeś to brak zawodników na odpowiednim poziomie.Niech powstaną stadiony,baza szkoleniowa,niech wejdzie Duży biznes.Dopóki w lidze będą grały Bytomy,Piasty ełkaesy i inne wynalazki to uważam iż 16 drużyn to aż nawet za dużo.A swoją drogą zobacz Wojtek co ten patałach Kasperczak zrobił z Górnika.Na lidze szóstek jest ciekawiej niż u nich na meczu ligowym.Wielkiego Henia zatrudni teraz jedynie ostatni frajer i naiwniak czyli ktoś identyczny jak sam pan Henio. - Wojśmiech (18.06.2009 16:06:39)
Kowal ma w 100 % rację - Marcin Cabaj (18.06.2009 15:49:44)
Kowal Fuck OFF - Zbigniew Boniek (18.06.2009 15:48:33)
Kowal Ile jest 2+2*2 :P - KKK (18.06.2009 15:21:32)
Jeżeli uważasz że Jacek Trzeciak jest z jednego z najgorszych klubów to w 1 lidze powinno grać 6 drużyn. Moim zdaniem powinno grać 14 drużyn ostatnia spada przedostatnia gra w turnieju barażowym z 2,3,4 drużyną 2 ligi - Woman (18.06.2009 15:17:40)
posiadam C+ i też się im dziwie. Generalnie Kowal- jak zawsze 100% racji. Pzdr! - malleo (18.06.2009 14:47:59)
Kowal, chyba najlepszy artykulik jaki napisałeś. Tym razem zgadzam się w 100%. Pzdr - Cerber (18.06.2009 12:35:24)
Panie Kowalczyk, jest Pan egoistą. Najlepiej śmietankę zostawić wyłącznie klubom, które miały więcej szczęścia od innych (i mają właścicieli i sponsorów), a reszcie szansę na to odebrać. Najlepiej to kurwa zostawmy 8 drużyn i niech grają 6 razy ze sobą. Po 3 meczu Wisła-Legia wszyscy tym rzygną. Odchodząc od jakości tych widowisk, takie mecze to ma być święto, a nie coś regularnego, bo szybko się znudzi (jak w Szkocji). 18 drużyn to liczba w sam raz. Dwie drużyny więcej będą miały szansę na rozwój; jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś zainteresuje się takim ŁKS-em lub Podbeskidziem, gdy te będą grały mecze z Wisłą, Lechem, Legią etc, niż z Dolcanem Ząbki. - s22 (18.06.2009 12:32:05)
Poziom polskiej ligi na dodatek caly czas spada i niech redakcja sportowa C+ sie zastanowi czy aby na pewno tego chce, naprawde ich lubie, sa tam zajebisci komentatorzy i zajebisci ludzie zarazem i zycze im podjecia meskiej decyzji, a polska lige niech najlepiej komentuje Tomasz Wołek w Tele5 :) - s22 (18.06.2009 12:22:17)
No i jeszcze mysle sobie, ze wielu kibicow wolaloby Lige Mistrzow, ostatnio byl przetarg w ktorym C+ startowal, N dalo 30mln. Gdyby nie ta polska liga C+ moglby spokojnie nabyc CL i skasowac konkurencje z N za jednym zamachem, mieliby transmisje live 4 dni w tygodniu (+ poniedzialkowy mecz ligi angielskiej to razem 5), zostaloby jeszcze duzo kasy na filmy i inne rzeczy, maja zajebiste dokumenty, to wszystko jest bardziej pasjonujace niz ogladanie nudnych jak flaki z olejem i stojacych na zenujacym poziomie meczow ligi polskiej. Oczywiscie wiem ze sa abonenci, ktorzy maja C+ dla polskiej ligi tylko, ale z drugiej strony przejeliby abonentow N i jeszcze mieli nowych ze wzgledu na zwiekszona atrakcyjnosc C+ jako calosci, nie tylko redakcji sportowej. NHL tez mogliby wtedy wykupic i naprawde uwazam ze duzo by na tym zyskali, gdyby tylko za ten gowniany produkt zwany polska liga przestali placic po 100mln, a te pieniadze spozytkowali inaczej. - Siara (18.06.2009 12:13:54)
EUREKA wrzasnął Kowal podnosząc się z gleby>Taki plan to ja mam zawsze !!! - oj joj joj (18.06.2009 12:12:23)
bajzel to ma Bożydar I. w tyłku ! - s22 (18.06.2009 12:11:56)
Canal+ sam takiej reformy raczej nie da rady przeforsowac. Z drugiej strony sa chyba glownym zrodlem dofinansowania druzyn pilkarskich, a za pokazywanie ligi zaplacili chyba 100mln zl na ostatnim przetargu, ale pewien nie jestem. Poza tym sa plusy i minusy takiego rozwiazania, polska liga to bajzel i dno i zeby ja uzdrowic przydalyby sie inne dzialania, inne myslenie ludzi zwiazanych z futbolem, ale to duzo trudniej zmienic niz zmniejszyc lige, a bez tego polska pilka bedzie zawsze gowno warta niezaleznie ile druzyn bedzie gralo w najwyzszej klasie rozgrywkowej. Moze jakby C+ polozyl calkowicie lache na tym produkcie, a te pieniadze zainwestowal np. w kontrakty z wytworniami filmowymi, to cos by drgnelo jakby tym lesnym dziadkom kasa sie przestala zgadzac, bo inaczej to tkwia w tym marazmie i sa zadowoleni sami z siebie, a poziom i atrakcyjnosc maja gdzies. - damian_(L) (18.06.2009 11:55:25)
bajzel to jest w polsacie kowal - jnk (18.06.2009 11:41:35)
juz dawno powinni zmniejszyć lige.. wtedy konkurencja by sie zwiększyła i zaczeli by w końcu bardziej sie starać - Kamil (18.06.2009 11:37:21)
I jeszcze dwie sprawy. Ilu jest kibiców, którzy jeżdżą często na wyjazdy? Bardzo niewielu w porównaniu z wszystkimi ludźmi oglądającymi naszą ligę. Ponadto ktoś napisał, że nie chce oglądać 4 meczów Polonia - Odra. Najprawdopodobniej nie musiałby, bo taka odra raczej by w tak małej ekstraklasie sie nie utrzymała. Za to mógłby oglądać 4 mecze legii z wisłą, legii z lechem, wisły z lechem itd. Chyba lepiej. - Kamil (18.06.2009 11:30:56)
W 100% się z panem zgadzam. Co prawda w żadnym dużym europejskim kraju 1 liga nie jest mniejsza niż 16-zespołowa, ale trzeba wreszcie przełamać ten strach i zmniejszyć ją do 10 drużyn, rozgrywać 36 kolejek i praktycznie co kolejkę mielibyśmy jakiś "hit". Ponadto dobrzy zawodnicy jeśli chcieliby grać w ekstraklasie musieliby wybrać jeden z 10 klubów, a nie jeden z 16, dzieki czemu większa liczba dobrych zawodników przypadałaby na klub, co z kolei doprowadziłoby do podniesienia poziomu polskiej piłki klubowej, a poprzez częstsze rozgrywanie meczów na wysokim poziomie przez polskich zawodników również podniósłby się poziom reprezentacji. Nie wiem dlaczego canal+ jest przeciwko. Transmitują przecież tylko 3 mecze w kolejce, a tyle by się znalazło. Ponadto byłyby to ciekawsze mecze, bo stojące na wysokim poziomie. Przychód z transmisji by się nie zmniejszył. Pieniądze z C+ dzielone by były na 10 zamiast na 16 zespołów, więc kluby byłyby bogatsze. Jedyny dla nich minus to krótsza liga+, ale to przecież pikuś. - edward_lorens (18.06.2009 11:19:49)
kowal - gwiazda las palmas... - Machiavelli (18.06.2009 10:37:29)
ha, ha, ha - mistrzowski text, jestem pod wrażeniem poczucia humoru Kowala, po prostu genialne !!!! ;D - VeB (18.06.2009 10:32:30)
Bezsens, wiecej druzyn lepszym rozwiązaniem - Polmos S.A. (18.06.2009 09:33:25)
sam nie wierzę co teraz piszę ale zgadzam się z tym co tu jest napisane i dziś Kowal możesz sobie wypić dwa piwka albo flaszeczkę i nic złego nie napiszę... Ps: widzisz jak po trzeźwemu ładnie piszesz?? - kr (18.06.2009 08:22:20)
od rundy wiosennej - kr (18.06.2009 08:21:28)
Kowal ma rację 10 drużyn wystarczy 18 kolejek wiosną i 18 kolejek jesienią i tylko jedna przerwa w rozgrywkach ,zimowa.Prawie całemu środowisku piłkarskiemu się to nie podoba ale właśnie rozgrywki wiosna jesień powinny być w naszym kraju. bo oni chcą mieć wolne latem, a gówienko popatrzcie panowie jak wygląda gra w piłkę w Polsce piłkarskie życie toczy się od jednego okresu przygotowawczego do drugiego! Tej zimy to okres przygotowawczy był dłuższy od kolejki wiosennej ..PARANOJA ! - Cenzura (18.06.2009 07:48:53)
na tej stronie można wpisywać tylko przychylne komentarze - dno - janski (18.06.2009 07:13:49)
kowal mistrz. 10/10. trafil w samo sedno. - AVI (18.06.2009 06:27:00)
Nie no Kowal, tutaj akurat z przykładami nie trafiłeś. O ile Cabaj rundę jesienną miał kiepską, to akurat na wiosnę bronił dobrze, żeby nie powiedzieć bardzo dobrze. Jacek Trzeciak z Polonii Bytom to z kolei bardzo waleczny i naprawdę świetny zawodnik, który raz nawet dosłownie zostawił zęby na boisku. Był chwalony przez wszystkich. Poza tym Polonia Bytom zajęła na koniec ósme miejsce, więc chyba nie jest 'najgorszą drużyną' Ekstraklasy. Nieprawdaż? A co do Nowackiego - tez chyba nie do końca trafiłeś - to całkiem solidny zawodnik. Weź się Kowal opamiętaj, bo niepotrzebnie obrażasz zarówno zawodników jak i kibiców ich klubów. zdrówka - g (18.06.2009 02:46:13)
Co myslisz na temat Play-off'ow na koniec? Wtedy Tych meczy najleprzych byloby po kilkanascie? - Bong0 (18.06.2009 02:07:32)
Ligi nie można zmniejszyć, bo spowoduje do większą ilość w 2 lidze (prawdopodobnie), a tam jest gorzej z finansami. Przy 20 drużynach więcej grajków by się promowało, bo więcej goli by było w sumie. Model szkocki może i podniesie minimalnie poziom, ale nie wskoczymy zbyt wysoko, on ogranicza. Najlepsze ligi mają 20 zespołów. - Bong0 (18.06.2009 02:03:59)
Akurat Nowacki to na tyle solidny grajek, że poziomu ligi nie zaniża, więc nie masz co go krytykować, Kowal. - doktor (18.06.2009 01:43:39)
Kowal, przestan w koncu pić - Kisiel (18.06.2009 00:51:20)
Właśnie, własnie Kowal, strasznie sztywny jesteś w Cafe Futbol. Wiadomo, że jechać ostro nie możesz, ale mógłbyś wyrażać swoją opinię w podobny sposób. - Leszczu (18.06.2009 00:36:00)
Wreszcie w 100% mogę się z Tobą zgodzić, Kowal. :) - s(L)g (18.06.2009 00:35:57)
Racja Wojtek w 100% racja. Co z tego że bedzie 18 zespołów jak 3-4 mecze przez całą rundę są do obejrzenia. Fakt fajnie by bylo jakby w ekstraklasie grały takie druzyny jak korona widzew czyli drużyny z kibicami po na takie mecze chce się jezdzic ale niestety graja wodzislawie gliwice itd i tego nie zmienimy. Nasza liga nadaje się maks na 16 zespołów. A tak odbiegając od tematu ŁKS musi grać w EKSTRAKLASIE!!! Jebać PZPN!!! 100% poparcia dla Łksu - ciapator (17.06.2009 23:48:25)
Kowalu , tyś chłop rozsądny i z reguły rację posiadasz , miło sie czyta tę smutną prawdę , ale lepsza smutna prawda niż weselisko z obłudy , szczególnie MISIÓW............ - elo (17.06.2009 23:47:20)
Kowal spójrz na to z innej strony. Polska to kraj niemały i zasługuje na więcej drużyn. Mówię tu zwłaszcza pod kątem kibica, wyjazdowicza który na ciekawe wyjazdy często musi czekać do Pucharu Polski, a walka w europejskich pucharach ogranicza się do jednego, góra dwóch spotkań więc nie może być mowy o atrakcyjnej wycieczce. Kto chce mniejszej ligi? Chyba kibice w kapciach sprzed telewizora z pilotem i abonamentem C+ w rękach. Każdy kibic chodzący na stadion powie, że woli większą ligę.. więcej emocji, większa rywalizacja. W tamtym sezonie srałem już kolejnym meczem z ŁKSem, a było ich około 4. Wiadomo, że kluby muszą podciągnąc poziomem do ekstraklasy ale bez przesady. - Dariusz Szpakowski (17.06.2009 23:39:48)
Zadzwoniłem wczoraj do Marka Wasiluka i zapytałem co myśli o zmniejszeniu liczby drużyn w polskiej ekstraklasie. Odpowiedział mi: "Darku, zdaję sobie sprawę z tego, jak trudna jest pozycja mojej drużyny. Co więcej, życzę sobie, aby z dnia na dzień sytuacja się poprawiała." Ja dodam tylko od siebie, że Tygodnik Kibica wyliczył, że idealna liczba zespołów w polskiej lidze powinna wynosić w przybliżeniu -1,09893259629852. - ...... (17.06.2009 23:27:58)
... a tak wogole to nie chciałbym w jednym sezonie oglądać 4 meczy Polonia W.- Odra Wodzisław ^^ - Trollinsky (17.06.2009 23:26:05)
Tak oczywiscie w Canal+ mają bajzel ale za to w Polsacie sa same orły z Kowalczykiem na czele Mógłbyś Kowal chociaz przestac lobbowac na rzecz Kołtunia i spółki . Choc z pierwsza czescia artykułu się zgodze to ostatni akapit mogłeś sobie darowac bo niczego nie pasuje!!! - adaś (17.06.2009 22:59:29)
no właśnie - tu się Kowal rozwijasz, a w Cafe Futbol krawat i sztywny! - janczar (17.06.2009 22:54:08)
Zgadzam się w całej rozciągłości Kowal.A z tymi ligami w Niemczech i Chinach sie zdrowo uśmiałem :) racja. - spoting (17.06.2009 22:51:57)
zgadzam się i potwierdzam przedmówcę: więcej luzu w cafe futbol - Arkowiec:) (17.06.2009 22:51:24)
nie stać nas na 18 klubów... to są chyba nawet twoje słowa... co z tego jeżeli będzie 18 klubów i będzie więcej grania jak piłkarze stękają w połowie rundy że ciężko bo dużo meczy no ludzie... 12 klubów w e-klasie dwa spadają do 24 klubowej drugiej ligi... - Kisiel (17.06.2009 22:48:31)
Zgadzam się - Damianek (17.06.2009 22:41:42)
Szacunek Panie Wojtku! Nareszcie trzeba poruszyć ten temat! 12 drużyn to góra! Rzeczywiście - może pójdzie to w jakość??? Chociaż jak patrzę na wyniki drużyn szkockich w Europie to najlepiej nie jest, ale to i tak przepaść przy naszych "orłach"... :) Z innej strony jeszcze - znajdziemy w tym kraju 18 drużyn, które będą zasługiwac naprawdę na extraklasową licencję...??? :) Bo jak znowu 3 kluby miałyby grać na tym wodzisławiu łemblej to dzięki! ;) Pozdrawiam Panie Wojtku i więcej luzu w Cafe Futbol! ;) - kot (17.06.2009 22:40:24)
Jak mnie wkurwiłes artykułami o Realu i Chelsea tak tu masz rację ty dziadu;-) - Ja nie na temat. (17.06.2009 22:39:10)
proponuje artykul o RPA w pcharze konfederacji. Co za cioy- beda miec tyle samo punktow co Irak, a z hiszpania raczej przynajmniej dwoma przegraja, wiec powinni nastrzelac jak najwiecej goli, a te barany piłką się bawiły. Sprawdzilem regulamin i stwierdzam, ze sa w glebokiej dupie, a jeszcze sie ciesza. - pkubik (17.06.2009 22:38:39)
tym razem nie od Mirka, ale ode mnie: Kowal szacuneczek za ten artykul! - bartecky (17.06.2009 22:27:40)
Złote słowa!


Najzdolniejszy polski trener, zdobywca mistrzostwa Polski z Zagłębiem Lubin i Pucharu Polski z Lechem Poznań.
17-krotny reprezentant Polski, napastnik Ruchu Chorzów, wcześniej występujący w lidze holenderskiej
Srebrny medalista olimpijski, 39-krotny reprezentant Polski, największy skandalista w polskim futbolu. Wali prawdę między oczy.
Bramkarz, 13-krotny reprezentant Polski, znany z ciętego języka i twardego charakteru
Były reprezentant Polski, mistrz Austrii i uczestnik Ligi Mistrzów. Obecnie zawodnik ŁKS Łódź. Twardziel.
Zamieszczamy wpisy naszych czytelników. Umiesz dobrze pisać? Dołącz do nich!
Ukrywa się za nickiem, ale nie ukrywa poglądów. Ważne co pisze, a nie kim jest.
Były zawodnik Flamengo, Bastii i Legii, wieczna dusza towarzystwa. Dziś prężny menedżer.
Najlepszy bramkarz w historii polskiej piłki, dziś bezkompromisowy felietonista
Menedżer uważany za najskuteczniejszego na polskim rynku. Poznaj inny punkt widzenia.
Twardziel z Tychów, obecnie podpora Lechii Gdańsk. Charakterny, ambitny i szczery.