
Wojciech Kowalczyk
Ja i "Wujo"
Tagi: Wojciech, Kowalczyk, blog, piłka, nożna
22 października 2008 15:34
To się porobiło, „Wujo” zatrzymany. Jestem w trochę niewdzięcznej sytuacji, bo bez wątpliwości to właśnie temu trenerowi zawdzięczam najwięcej. To on bardzo szybko powołał mnie do reprezentacji olimpijskiej i wstawił do pierwszego składu. To przy nim potem w Legii odgrywałem znaczącą rolę i później grałem w kadrze. Ostatni raz zetknęliśmy się na Cyprze, w Anorthosisie. I to właśnie wtedy – w 2001 roku – widziałem się z nim po raz ostatni.
Ale nie jestem specjalnie zaskoczony, że go zatrzymali, bo jeśli mam być szczery nie zaskoczyłoby mnie zatrzymanie NIKOGO związanego z polską piłką i PZPN. Może chodzi tylko o skalę szoku. To w takim razie bardziej zszokowany byłem, kiedy zapukano do drzwi Darka Wdowczyka.
Nie ma sensu pastwić się akurat nad nim, bo tak naprawdę zdecydowaną większość polskich trenerów powinno się władować do jednego autokaru i wysłać do Wrocławia. Kiedy wracałem z Cypru i nie chciałem nigdzie grać – o co koledzy mieli do mnie pretensje – to może nie chciałem właśnie z tego powodu, żeby nikt mnie nie budził o szóstej rano. Lubię sobie pospać.
Teraz będziemy obserwować chór prześmiewców Wójcika. Za dużo mu zawdzięczam jako piłkarz, żeby wziąć w tym udział. Napiszę tak – jego karierę należałoby podzielić na dwa etapy: pierwszy, kiedy był trenerem, czyli do 2001 roku i drugi, czyli od 2001 do dziś, kiedy bardziej go ciągnęło do świata biznesu, finansjery... Kiedyś trenerem był bardzo dobrym, dzisiaj jest pewnie żadnym, bo od kilku lat przestał się rozwijać, a to doradzał Millerowi, a to zakładał krawat Samoobrony. Zresztą, widać to było po jego ostatnich wynikach.
Ale wielką niesprawiedliwością nie tylko dla niego, ale dla wszystkich piłkarzy byłoby napisać, że Wójcik wszystkie swoje wygrane mecze w karierze kupił. To bzdura. Miał oko do piłkarzy, prowadził super treningi (dużo strzelania, ogólnie ofensywy – mnie jako napastnikowi to odpowiadało), do tego maksymalnie motywował. Nawet słabsi piłkarze potrafili wznieść się na wyżyny. Przypomina mi się początek naszej współpracy na Cyprze. W pierwszym meczu wygraliśmy... 8:0, a ja zaliczyłem cztery asysty. Przed następnym spotkaniem Wójcik był maksymalnie nabuzowany. I wrzeszczał na mnie w szatni: „Prezesi są niezadowoleni! Nie po to cię brałem, żebyś bramek nie strzelał!”. Po meczu wygranym 8:0! To tak się wkurwiłem, że wyszedłem i strzeliłem dwa gole, a potem zostałem królem strzelców.
Miał też „Wujo” taki charakter, że bardzo chciał być bogaty – to była dla niego wielka motywacja. Potrafił porzucić Legię zimą w 1993 roku, żeby wyjechać do Emiratów Arabskich. Gdzieś tam ta piłka coraz bardziej schodziła na drugi plan, aż w ogóle stała się dodatkiem. A szkoda, bo co podkreślę raz jeszcze – to był kiedyś bardzo dobry trener, z dobrym podejściem do piłkarzy. Ale przesadzają wszyscy, demonizując jego hasło „Kasa, misiu, kasa”. Mówił po prostu głośno o tym, o czym myślą wszyscy. Po co Janczyk jechał do Moskwy? Dla kasy. Po co Smolarek co chwilę zmienia kluby? Też dla kasy.
I jeszcze jedno – wszyscy przywołują teraz spotkanie Wisła – Legia 0:6. Obrodziło ekspertami w tej sprawie. Grzegorz Miecugow w TVN w dwóch kilku minut trzy razy mówi, że mecz został rozegrany w 1996 roku. Z kolei Antoni Bugajski opowiada, że Legia MUSIAŁA wygrać 6:0. Chciałem wszystkim przypomnieć, że Legia nic nie musiała – była wtedy najlepszą drużyną. Przed ostatnią kolejką mieliśmy bilans bramkowy lepszy od ŁKS o trzy gole (my +24, oni +21). Ten sam ŁKS, który w końcówce sezonu notował niesamowite wyniki (zwietrzył szansę, gdy w 30. kolejce – na 34 – zremisowaliśmy w Poznaniu 2:2). Dwie kolejki przed końcem wygrał 5:0 z Jagiellonią. Potem w przedostatniej kolejce przegrywał do przerwy 2:0 w Lubinie, żeby w cudownych okolicznościach wygrać 3:2. Robił wszystko, żeby – wyrażę się brzydko – wydymać nas na finiszu. I mu się nie udało, mimo cyrku w Łodzi (zwycięstwo 7:1 z Olimpią) na oczach sędziego Listkiewicza.
Mieliśmy wtedy taką drużynę, że na 100 meczów z ówczesną Wisłą wygralibyśmy 100 razy, z czego 70 razy pięcioma bramkami lub wyżej. Jak już napisałem w swojej książce, to były zdemotywowane pierdoły. A my graliśmy jeden z najważniejszych meczów w życiu. Może to spotkanie miało też drugie dno – nie wiem. Miałem 21 lat, byłem obok Krzyśka Ratajczyka najmłodszy w zespole. Robiłem swoje – strzelałem gole.
Jeśli „Wujowi” udowodnią, że ustawiał mecze Świtu – powinien za to odpowiedzieć. I właśnie za to.
KOMENTARZE:
- kacper mokotów (09.05.2010 12:07:13)
Ja wierze wdowczykowi który powiedział ze trzeba bylo płacic zeby sedzia normalnie sedziował. Mysle ze mecze ŁKS-u jak i LEGII na 99% były kupione, takie niestety były wtedy realia, a czy KOWAL o tym wiedział czy nie to chyba do konca pozostanie tajemnica, zreszta nawet jak wiedzial to co? Mial isc do prokuratury? Nie dosc ze smiechem by go zabili to jeszcze zamknałby sobie furtke do kariery która zrobił niemałą. Problem jest nie w tym czy KOWAL wiedział czy nie a w tym ze odbierajac LEGII mistrza polski zamkneli droge do LM, gdzie ten klub jako jedyny wtedy mogł coś zwojowac i stac sie polskim Panathinaikosem. Niestety wujo nie był aż tak mocny jak sadza niektórzy i ta sprawa go przerosła. Typowe polaczkowo-jak sie komus powodzi to trzeba go zniszczyc... - artec (11.04.2009 11:57:31)
Kowal taki odważny jesteś pijaku przed monitorem, a jak ta zdzira Szczęsny ci jechał w cafe futbol że Legia kupiła ten mecz i on medalu (jakby pzpn oddał mistrza z 93r.) nie odbierze to zjarałeś cegłe i siedziałeś prostaku cicho przez cały program. Kozakować to w Miami możesz. - sino 09 (10.03.2009 19:07:19)
lol - aro (15.02.2009 02:21:31)
Nie jest wcale to takie oczywiste że Juskowiak był lepszy, moim zdaniem do roku 1995 w którym jakiś cap złamał kowalowi nogę Kowalczyk był lepszym piłkarzem od Juskowiaka ale jeśli brać pod uwagę lata 90 to faktycznie więcej osiągnął Juskowiak - zdzich (31.01.2009 16:18:56)
totalny bucyfal z warszawy - robertdublin (13.01.2009 01:44:20)
kowal-byłes niezły,troche nie tak kariera sie potoczyła ale czapka z głowy,szanowałes swoj klub legie ze prawdziwy kibic Lecha jak ja powie-brawo,szacunek!! jedno mnie tylko w latach 90-tych wk...iało jak piłkarza roku w plebiscycie waszej warszawskiej gazetki dostawał nie ten ktory powinien 1.rok 92-Juskowiak - najlepszy polski piłkarz lat 90-tych ogólnie-król strzelców tegoż roku , kowal powinien byc drugi ale wygrał bo z miasta w-wy 2.rok 97-Juskowiak , niesamowity-7 kolejnych meczów w kadrze tego roku kiedy strzelal bramki w kazdym z nich wliczajac gol przeciwko mistrzom swiata brazylijczykom na ich terenie-pilkarz roku Leszek Pisz,strzelil 3 gole w lidze mistrzow ale...gral w legii niestety dla Jusko. Na szczescie Jusko został pilkarzek roku miesiecznika Katowickiego SPORT warszawka zawsze ma latwiej,nawet teraz jak sie ocenia kto byl najbardziej utalentowanym pilkarzem lat 90 1.Jusko 2.Kowal to sa fakty - LUKASMAJKEL (03.11.2008 00:21:50)
dla mnie Kowal jestes najlepszym napastnikiem jaki kiedykolwiek sie pojawil w polsce!!! zgadzam sie tez z tym co napisales i tu i w ksiazce o Wojcie..... a i do meczu legia-wisla z przed wielu lat mam identyczne uczucia ...... i szlak mnie trafia jak slucham gdzies o tym ze legia kupila....KUPIC MUSIAL LKS ...im brakowalo ..... to tyle POZDROWIENIA OD ziomków ktorzy jako pierwsi 9 lat temu zalozyli na dolnym slasku Twoj fanclub Dla nas Kowal jestes polskim PELE - kostek (30.10.2008 11:12:45)
wiedziałem że piłkarze nie są za bardzo rozgarnięci, ale żeby po tylu latach twierdzić że tamten mecz był uczciwy ..... ehh chyba alkohol wyżarł ci resztki mózgu. - bynio (28.10.2008 21:49:40)
nie trzeba zgadywać i namawiać. wystarczy otworzyć www.klikplej.pl i posłuchać,co mówi sam Wójcik po meczu w 1992. Niech pan Wojteczek też otworzy i posłucha i przestanie pieprzyc głodne kawałki. troszke szaunku do tych, którzy zagladaja na weszło - normal (28.10.2008 21:13:39)
tak.to była kpina. pisanie młody byłem - ok. ale teraz nie jest pan mlody . więc o szczerośc prosze. takie smrody to se pan pisz ale czytelnicy nie sa idiotami jak się panu wydaje - normal (28.10.2008 21:11:47)
żygać mi się chce jak Cię czytam W .K. - Wisla Fan (28.10.2008 00:42:36)
przegial pan z usprawiedliwianiem meczu Wisla - Legia 0:6. Niech pan tak sie nie kompromituje. To byla kpina a nie mecz. - rafał widzew (27.10.2008 10:39:58)
a co powiesz na to że miał uklad z Fryzjerem?że część kasy na łapówki brał do swojej kieszeni.Wojtek jaki on jest dobry trener?Zwykły cham i burak jak Kasalik!przecież w Barcelonie całą robote robił Janas bo Wójcik był non stop najebany!!!co ty Wojtek za głupoty piszesz?Kolejny cwaniaczek został spuszczony do szamba i przykro Ci na to patrzeć. - ZODIAK (27.10.2008 10:29:06)
KOWAL NA PREZYDENTA!! UCZCIWY !!SZACUN - moss (26.10.2008 16:20:15)
jest Pan bardzo szczery.przeczytałem Pańską Prawdziwą Historię i to nie raz.jest Pan przykładem człowieka który rozumie pasję. jak artysta.jak człowiek rozumiejący wyższe cele i sprawy.proszę Pana o więcej na temat tamtego dnia kiedy ŁKS i LEGIA wygrały mecze nieuczciwie.Pan wie.Panie Wojtku.Jest Pan niezłym redaktorem i publicystą.No więc ? .......... - mesik (26.10.2008 16:10:48)
NAPISZ PONIEWAż TY WIESZ !!!!!NAPISZESZ ? JESTES OK? JA JESTEM ZA łks ALE CIEBIE SZANUJę NA MAXA. więc napisz jak było - MECHU (26.10.2008 16:09:13)
JUż wiem.Kowal przyznałes się !!! Napisanie - młody byłem.....hehehehe.Teraz kumam.Wiedziałeś.Jednak wiedziałeś.I teraz MY PROSIMY : NAPISZ !!!! JAK TO BYłO. WIERZYMY W CIEBIE. JESTES DLA NAS WIELKI. WIęC NAPISZ JAK TO BYłO NAPRAWDę - pozdro (26.10.2008 08:59:30)
Barca wczoraj "piąteczkę" ... - maźlog (25.10.2008 23:14:25)
Nie przeglądałem komentarzy, ale przeleciało mi hasło "panie Kowalczyk, żenujący ten wpis". I tutaj wdać się muszę w polemikę. Panie Wojtku, zrobił pan coś, czym mnie pan urzekł i co pokazuje pana charakter, mianowicie - nie odciął się od świetnych relacji z Januszem Wójcikiem. Czytając o zatrzymaniu w/w zastanawiałem się "ciekawe co na to Wojciech Kowalczyk". A Wojciech Kowalczyk nie odciął się od tego wszystkiego, czyszcząc sobie rączki. Wiem, że aktualnie szacunek w tym kraju nie znaczy nic, kompletnie. Niemniej jednak chylę czoła za ten wpis. Szacunek dla pana, panie Wojtku. - yto (25.10.2008 20:58:24)
Legia w tamtym sezonie była najlepsza. Jednak twierdzę że mecz był kręcony.Legia nie mogła stracić mistrza w ostatnim meczu.Wiedzieli że ŁKS zrobi wszystko żeby go zdobyć ( i zrobił ). Legia zrobiła to samo . Nie wierzę Kowal , że nic nie wiesz o " TYM " - Kamil (25.10.2008 10:28:37)
Szacunek dla Pana Wojtka za sprawiedliwy wpis! Najlepszy z możliwych pogląd na tę sprawę. - Mihau (25.10.2008 00:57:11)
Legia została jak najbardziej nieuczciwie potraktowana w 1993 roku. Przecież wtedy handlowali wszyscy! Lech, który ostatecznie dostał mistrza "w prezencie" nie kupował? Też kupował! Też winien być ukarany, jak zresztą każdy kto kupczył meczami! A gdyby wszyscy zostali ukarani jak na to zasłużyli, to mistrza miałaby przecież i tak Legia :) Czyż nie, Kowal? ;) - RykoszeT (24.10.2008 18:05:29)
Kowal, czekałem na Twój wpis i dodam, że napisałeś go rzetelnie. Jesteś w porządku facet i masz dużo racji. Trzymaj tak dalej i nie przejmuj się innymi głosami, każdy ma prawo do swoich poglądów, niech piszą, co chcą, gówno się znają na piłce. - kreatywny (24.10.2008 15:28:24)
Przecież w przypadku tego meczu pan Wojtek nie musiał wiedzieć czy był kupiony czy nie bo to piłkarzyny Wisły go sprzedały a nie piłkarze Legii co nie zmienia faktu że pan Janusz. W o tym na pewno wiedział. - MisiekBRD(L) (24.10.2008 13:59:35)
Kowal dzięki że miałeś czas i mogłem sobie z tobą fote walnąć... THX Spoko koleś jesteś:) - bolo (24.10.2008 11:10:49)
jedyny chłodny, wyważony artykuł jaki czytałem w tej sprawie. trzymaj się Kowal! - ciocia (23.10.2008 22:35:07)
No tak dla W.Kowalczyka, Janusz Wójcik to "wujo".....kowal nie ściemniaj że nic nie wiedziałeś jak Legia kupowała mecze!!! ale wiadomo za miękką masz kiełbase żeby o tym napisać....mało tego nigdy nie piszesz bo na grzyby byś na spacerniak chodził..... - Wujo (23.10.2008 21:13:28)
Kowal,kiełbasa do góry! - tt (23.10.2008 18:07:14)
edward: ty nie wiesz, ty podejrzewasz. Kowal tez podejrzewa, co nie znaczy, ze wie. I to jest istotna roznica. I mowi o tym jednym meczu "nie wiem" (co nie wyklucza "podejrzewa"), a nie o calej pilce - wiec konfrontowanie tych zdan nie ma sensu. Ja jestem w stanie uwierzyc w to, ze Legia miala wtedy ludzi od kupowania meczow i nie byl to 21-latek z niewyparzonym jezykiem. Tak jak teraz mecz bedzie chciala kupic Wisla, to nie znaczy, ze od razu starszyzna powie o tym Patrykowi Maleckiemu. - WCK (23.10.2008 17:23:51)
W myśl starego przysłowia, kolejne nożyce się odezwały. Ta nasz prokuratura to nawet cwana jest, zamiast raz porządnie walnąć w stół to dozują te uderzenia na tyle umiejętnie, że co raz owe rzeczone nozyce się odzywają; zamiast po prostu zamilczeć na zawsze. - edward (23.10.2008 17:23:14)
no panie Kowalczyk no bez jaj..."Może to spotkanie miało też drugie dno – nie wiem." nie wiesz? Bo nie chcesz wiedzieć, mecz kupiony bez dwóch zdań o czym wie każdy kto widział tamto spotkanie. Wójcik po meczu mówi "w każdej lidze potrzeba trochę reżyserii" czym jasno daje do zrozumienia że reżyseria była (i to wcale nie "trochę" ale głupio wprost powiedzieć jaka była rzeczywistość). " Kiedy wracałem z Cypru i nie chciałem nigdzie grać – o co koledzy mieli do mnie pretensje – to może nie chciałem właśnie z tego powodu, żeby nikt mnie nie budził o szóstej rano." czyli jednak coś pan wie...zaś wcześniej pan pisał że "może było drugie dno - nie wiem". To w końcu wie pan czy pan nie wie o tej korupcji...Doskonale pan wie panie Kowalczyk bo akurat grał pan w polskiej lidze w czas rozkwitu takich eminencji jak Wójcik i mając taką markę jaką miał pan wtedy w Legii i lidze polskiej musiał pan wiedzieć o przekrętach i o tym że Wójcik chętnie bierze w nich udział. Rozumiem brak obiektywizmu w sprawie Wójcika ale w takim razie może lepiej wogóle nie zabierać głosu niż pisać takie bzdury? - julo (23.10.2008 17:17:39)
Taaaa... na 100 meczów wygrali by 100. A ja jak byłem młody to byłem murzynem i grałem w kosza. - lolo (23.10.2008 16:42:46)
Panie Kowalczyk żenujący ten wpis! - yazid (23.10.2008 16:11:12)
ty matole 100 razy z wisłą wygrałbyś? chyba w bierki. żal mi cie no i pogardzam tamimi świniami jak ty. - takie jaja (23.10.2008 16:02:01)
A ja na tym meczu z 93 roku zarobiłem u buka grubooooo.......I śmieję się z Was (pewnie razem z Kowalem ), żałośni jesteście jeśli wierzycie w czystość piłki w naszym kraju i nie tylko.Mecze były,są i będą ustawiane ZAWSZE !!!To jest BIZNES jak każdy inny.BIZNES!!! Wiecie co to jest?Jeśli człowiek może grubo zarobić to ile minut się zastanawia,no ile?Zero skrupułów ,liczy się KASA!!! Ta stronka,ten blog to też kasa.Czym więcej tu zaglądacie,czym więcej piszecie tym lepiej.Myślicie,że któraś "gwiazdeczka" tu pisze bo Was lubi ha,ha,ha. - Amadeo (23.10.2008 13:31:21)
Kowal zeszmaciłeś się tym wpisem w moich oczach, ostatni raz czytałem tego bloga! Napisałeś, że robiłeś swoje, teraz widzimy to bardzo wyraźnie, lepiej późno niż wcale. - Legionista (23.10.2008 13:23:42)
Kowal dlaczego się usprawiedliwiasz, że byłeś młody i nic nie wiedziałeś? Boisz się, że już wkrótce możesz dłużej nie pospać? P.S. Napisałeś książkę, najpierw trzeba zrobić maturę. - Teksiu_ (23.10.2008 12:42:10)
Kowal juz nie ściemniaj że na wszystko byłeś głuchy; 'nic nie widziałem nic nie słyszałem tylko bramki strzelałem'-czy tak? no proszę Cię !!!! - deLook (23.10.2008 12:09:00)
To sie porobiło... Twój mentalny i moralny GURU(tak mniej wiecej bredziles o nim w swojej biografi)>Koles do szklany>jedno z najwiekszych SCIERW w polskiej skopanej>Janusz Wójcik trafił tam gdzie jego miejsce.Jego wypowiedzi w stylu "kasa misiu kasa" lub "zagra jutro jak bedzie kasa" unaoczniaja obraz tej materialnej postaci,tredowatej karykatury jaka jest Janusz W.Bedac trenerem reprezentacji Polski nie liczyl sie dla niego wynik tylko kasa i profity>Zgnij w pierdlu no i usmiechnij sie teraz BYDLAKU p.s nastepny w kolejce Jerzy Engel senior,i jeszcze jedno nie widzieli sie kolezki od 0,5l od 2001 a to dobre....ha ha - tsw (23.10.2008 12:00:58)
Panie Kowalczyk, jestem kobicem Wisły, ale mam dla Pana szacunek za ten wpis o Wójciku. Gość ani lepszy ani gorszy od innych. I działał w takich a nie innych czaach w postkomuszej lidze. Ale najwyższa pora, by Pan jednak przyjął do wiadomości, że w tym nieszczęsnym roku i kompromitacji Wisły z Legią mecz był ustawiony. Pan byłes wówczas poza obiegiem decyzji ja byłem na stadionie i widziałem ten mecz. Wisła go puściła i zawodnicy Wisły jako jedyni w całej aferze tak naprawdę za to zapłacili. Efektem dla Wisły była dokonana czystka w klubie i wywalanie z niej całkiem dobrych na ówczesne warunki zawodników. W efekcie sami się ukaraliśmy bo rok później spadliśmy z ligi, która nas ukarała właśnie za tę czystkę. Mecz z Wisła był ustawiony tak jak i mecz ŁKS-u. Pzryjmij Pan wreszcie te prostą sprawę. Taka była liga i takie były czasy, że handlowano na potęgę, bo z tego żyły kluby i piłkarze i działacze i sedziowie. Ma Pan rację PZPN trzeba rozgonić bowiem wiekszość dzisiejszych działaczy właśnie w tym procederze rozkwitłym w latach 90-dziesiątych brała udział. I jeszcze jedno Legia i owszem był wówczas mocna, ale bez przesady jakoś w tej lidze jak nie chodziło o kasę to mecze z ówczesną Wisłą przegrywała i remisowała nawet na własnych śmieciach. Bredzisz Pan pisząc, że byście wygrali na 100 meczy z Wisła 100. Może byście wygrali z 50, ale też byście te 20/30 przegrali. Ośmieszasz się kończąc całkiem niezły wpis bredzeniem o czystości tego meczu. To co Pan napiszesz o sławetnym meczu z órnikem kiedy to sędzia drukarz za kasę dał Legii tytuł i to na oczach całej Polski. Pozdrawiam - mazurr do ems (23.10.2008 12:00:37)
wtedy ten mecz decydowal o mistrzostwie polski gyby wygrala Legia to Legia byla by mistrzem a tak zostal mistrzem Widzew... Wiec mi sie nie wydaje aby ten akurat mecz był ustawiony...Opierając sie na twoich przypuszczeniach mozna powiedziec ze ManUtd tez kupił mecz w LM z Byernem... - Cichy (23.10.2008 11:29:51)
Co do meczu Wisły i Legii... za młody byłem żeby być na trybunach, transmisje tv należały wtedy do rzadkości... na szczęście jest youtube. http://pl.youtube.com/watch?v=U2XRJjXxykU Polecam zwłaszcza interwencje bramkarza (Bobrowicza bodajże) w przy pierwszych dwóch bramkach i bramkę Czykiera... Panie Wojtku mimo, że jestem kibicem Wisły "z urodzenia" to lubię czytać Pańskie komentarze, podoba mi się to, że zwykle uderza Pan bezpardonowo w sedno sprawy. Ale kolejny raz w kwestii tego meczu idzie Pan w zaparte kiedy wszyscy widzą, że czysty on napewno nie był. Rozumiem, że był Pan młodym zawodnikiem i "szatnia" mogła przy Panu nie poruszać pewnych kwestii ale bądźmy poważni... - Mejer (23.10.2008 09:08:46)
ŁKS miał wówczas tak dobra drużynę, że na 500 spotkań z Olimpią (która grała juniorami!) wygrałby 500, z czego 490 różnicą 6 goli i więcej. Tyle w tym temacie Wojtusiu. Dzieciaki w wieku 17 lat kręcą już mecze więc nie bądź OBŁUDNY Kowal! Wszyscy wiedzieli o robionym meczu, bo było to coś zupełnie ... normalnego i nikt nie był zdziwiony. Taka nasza codzienność. W późniejszych czasach nawet przy blokowanych zakładach u bukmachera nikt się nie oburzał, bo taka była codzienność naszej piłki. Jak nie masz odwagi Wojtusiu, to lepiej nie wypowiadaj się w tym temacie. Nie rób z kibiców debili. - KIBIC79 (23.10.2008 07:33:40)
Sz.P. Wojtku. Czytam Pańskie notatki, przyznaje, niejednokrotnie się z Panem zgadzam. Przyznaję także, tendencja jest taka, że częściej się nie zgadzam. Nie zmienia to jednak faktu, że czytam to, co jest Pan uprzejmy pisać. Z zainteresowaniem, żeby nie było wątpliwości. Po raz pierwszy jednak pokusiłem się o komentarz tego co, wybaczy Pan, zostało popełnione. Zatem ... Po pierwsze - pominę wątek trenera W. Wiem tyle, ile podaje prasa - obiektywnie czy nie - nie interesuje mnie to. Napiszę jedynie, iż niegdyś wierzyłem w jego umiejętności. Nie tylko w Barcelonie. Najbardziej w Burgas. Jedno jest pewne, do Wrocławia za darmo się nie jeździ. Po drugie - chciałbym się odnieść do ostatnich akapitów Pańskiego wpisu. Nie zamierzam bronić ŁKS-u, bo - podobnie jak większość kibiców - jestem przekonany o delikatnie mówiąc podejrzanej końcówce sezonu. Pańska wypowiedź jednak jest dla mnie wielce niezrozumiała. Otóż Panie Wojtku, Pan, świeżo wówczas upieczony wicemistrz olimpijski przyjeżdża do Krakowa i w całej swej naiwności nie widzi tego, co dzieje się na boisku? Panie Wojtku?! Proszę. Teraz po latach nadal Pan tak uważa? Pisze Pan o tym w ten sposób? Tak swobodnie? Całą winę zrzuca na ŁKS? Że robił wszystko by "wydymać nas na finiszu"? Biedną i uczciwą Legię? I o dziwo pewnie ma Pan rację, ale następnym razem Panie Wojtku wolałbym aby, zarzucając korupcję, uzbroił się Pan w argumenty mocniejsze. Dwa spotkania z Jagą i Zagłębiem nie znaczą nic. Tym bardziej w świetle następujących faktów.... Zagłębie, bezpośrednio przed meczem z ŁKS notowało następujące rezultaty: 0:2 z Wisłą (tak, tą samą, z którą Wy wygraliście 6:0 - uczciwie, dodam), Pogoń 0:1, Zawisza 1:2, Szombierki w takim samym stosunku, Lech 0:2, Katowice 0:1, Śląsk 2:3. Siedem meczy przegranych z rzędu. Ale ok. To teraz Jaga. Będzie ciekawiej. Do meczu z ŁKS - przypominam przegranego podejrzanie wysoko - Jagiellonia notuje następujące rezultaty: 0:1 z Wisłą (Tak - znów z tą samą, z którą Wy uczciwie wygrywacie 6:0), 2:3 z Pogonią, 0:1 z Zawiszą, 1:2 z Szombierkami, 0:5 u siebie z Lechem i (UWAGA) 1:7 w Katowicach. Tak na koniec dodam jedynie, ze krakowska Wisła (Tak - ta sama, z która Wy uczciwie wygrywacie 6:0) w 3 kolejkach poprzedzających to spotkanie odnosi komplet zwycięstw. Cała ta analiza nie ma na celu obrony czegokolwiek i kogokolwiek. Nie wiem jednak Panie Wojtku czy komentowanie zatrzymania trenera W to był najlepszy pomysł z Pańskiej strony POZDRAWIAM - jacek.daniszewski@wp.pl (23.10.2008 01:37:32)
Wykluczonymi ze społecznosci ludzi honorowych są osoby, ktore dopuściły sie pewnego ścisle kodeksem honorowym okreslonego czynu. a wiec idnywidua nastepujące: tu jest wchuj punktow ale jeden z nich jest taki punkt 15 : piszący anonimy - jacek.daniszewski@wp.pl (23.10.2008 01:33:27)
jak kupował mecze to niech poniesie kare. ale najpierw niech mu cos udowodnią. narazie to tylko zarzuty. i zgadzam sie z Kowalem. co moze Wujo kupil 2 miejsce na Olimpjadzie ?? chociaz za to jakis szacunek mu sie nalezy - fm2008.bloog.pl (23.10.2008 00:50:11)
Oj teraz to żeś zapierdolił wpis... - zorro gdynia (22.10.2008 23:55:24)
I właśnie dla tego od dwóch sezonów nie chodzę na żadne mecze mam wyjebane na skorumpowaną bandę oszustów z FIFĄ i UEFĄ na czele.Dostałem totalnego obrzydzenia do piłki nożnej-proste pytanie -dla czego Fifa nie godzi się na monitorowanie kontrowersyjnych sytuacji(czytaj karne,spalone,kartki)-pewnie atrakcyjność widowiska spadnie?chuja prawda!!!byłby wiekszy problem ustawiać mecze na całym świecie.piłka to teraz już tylko biznes a nie sport. - Mechu (22.10.2008 23:31:05)
Myślałem ze jesteś w porządku.Czemu robisz z nas - Twoich fanów ogórki ? Czemu ? jestesmy twoimi fanami a ty Kowal robisz z nas szmaty. TY ? To mnie bardziej boli niż wszyscy pozostali wiesz?Wójcik Engel cała reszta ....nieistotni są. ale Ty byłes wielki. byłeś..... - www (22.10.2008 22:09:04)
kowal nie masz za grosz honoru...nic nie widziałas nic nie słyszałes...byłes młody ..od 2001 sie nie widzielisci ...daj chłopie spokój komu takie bajki wciskasz....badz obiektywny bo na razie sam se ustawiasz po tej złej stronie...wstyd - K (22.10.2008 21:31:24)
Tez uwazam, ze Wojcik KIEDYS byl dobrym trenerem. Jak na nasze realia nawet zajebistym. Ale w Twoim poscie, Kowal, widac pewna niezrecznosc i nieobiektywnosc (rozumiem, ze z racji pewnego rodzaju sentymentu do Wuja, nie tylko za to, co mu zawdzieczasz). Tez mam podobny sentyment. Ale jednak nie od dzis wszyscy wiedzieli, ze Wujo jest umoczony. I to nie tylko w Swicie. I to jest najsmutniesze, ze taki gosc sam sciagnal sie na doline. A co do meczu z Wisla w 1993 roku - Legia byla wtedy najlepsza, Wisla byla cienka jak barszcz, ale warto kolejny raz zobaczyc, jak wtedy padly niektore z bramek. Komedia, czysta komedia i zenada. To boli, bo na zawsze te komedie beda nam, Legionistom - pilkarzom, kibicom - wypominac jakies slomiane frajery z Pyrlandii, Nozowni etc. Mam nadzieje, ze gdyby JW mogl cofnac sie w czasie, to nie popelnilby tych samych bledow; Ze to rozumie i, ze jego tez to bardzo boli. - gosc (22.10.2008 20:42:13)
ja do krytyka , ty jestes pojebany to ciebie tylko w łeb z kuli 9mm....obiecuję...ty gnido z oswiecimia se jaja robisz faszysto - Wilczek (22.10.2008 20:41:54)
smiesza mnie teksty o tym ze TY BYŁES młody, MOGLES O TYM NIE WIEDZIEC... Wojtku... kogo Ty chcesz oszukac?? ludzi ktorzy popoludniami,po pracy chca przeczytac GORZKA PRAWDĘ o polskiej pilce... nas? ehhh... sadziłem ze jesteś inny niz reszta... - oggo (22.10.2008 20:37:18)
Ten Kowalczyk to taki wylewny na tym blogu jest, ale jak przyjdzie do Polsatu to ledwie dwa zdania skleci. Pijaczyna-pisać mu się zachciało - Kibic93 (22.10.2008 20:36:15)
NIE ROZUMIEM WOJTKU ... NIE ROZMUMIEM ...\ CALA POLSKA WIDZIALA,jeszcze przed meczem wszyscy o tym trabili,nawet rywale !!! Ty naprawde przez te 15 lat zyjesz w NIESWIADOMOSCI ze ten mecz LEGIA WYGRAŁA UCZCIWIE ?? ze PZPN oebrał Wam tytuł NIEUCZCIWIE ?? odpisz,bo nie uwierzę ... trace szacunek do Ciebie Drogi Wojtku. - artur (22.10.2008 20:34:18)
brak ci honoru lysy gruby pijaku - mk (22.10.2008 20:30:16)
oj naiwny Wojtek jesteś, bardzo naiwny... - piotr0704 (22.10.2008 20:20:03)
Wlasnie przez takich ludzi polska pilka jest tam gdzie jest. Nie glupich, bystrych moze nawet inteligetnych ale pozbawionych wszelkich skrupulow i sumien. Jeszcze bedziecie pokazywac sobie tatuaze. A tymczasem ch..j wam w twarze ! - Cerber (22.10.2008 19:31:48)
Każdy z tamtej Wisły szemrał o sprzedaniu tego meczu, a Pan nie wiedział, co się dzieje? No na litość boską, chyba naprawdę nikt Panu nie powiedział, a Pan w swojej naiwności nie zauważył tysiąca strzałów na bramkę itp itd . Niepojęte dla mnie! Jest zbyt wiele głosów na to, że mecze ukaranej z 93 czwórki były sprzedane, i to nie jest k... przypadek, jeszcze ten Wójcik z tym telefonem, no ja nie mogę. - ludwik (22.10.2008 19:14:29)
wszyskim co kupywali mecze dopierdolic wiezienie hehe i niech tam wtrafia na kibicow co obstawiaja mecze - never (22.10.2008 19:10:47)
ehhh- ty ignorancie zaśledziały, jakby, jakby, jakby, jakby. Obudź się wreszcie i sciągnij kape z oczu. Widzew ten mecz miał wygrać i wygrał jarzysz ? obojetnie czy gesior strzelił by 5 bramek czy 5 razy trafił by w poprzeczke, mecz zakonczył by sie zwyciestwem widzewa tłuku. - Lolek (22.10.2008 19:08:31)
Dlugo pan wypisywałeś brednie, ale to? Pupilek Wójcika broni mistrza... żałosny pijaku zajmij sie czymś innym. - nnn (22.10.2008 18:43:28)
mas: masz 20 lat, wiec jeszcze przez kilka lat w druzynie pilkarskiej nikt by cie nie wtajemniczyl, czy mecz jest sprzedany czy kupiony. I o to tu chodzi. Poza tym w 1993 roku miales 5 lat - po chuj sie wypowiadasz? - mas (22.10.2008 18:41:09)
Ja mam 20 lat i rozróżniam co jest dobro a co złe. Wiek pana nie tłumaczy - mas (22.10.2008 18:34:23)
Widzę zaklinanie rzeczywistości w Pana wykonaniu. Cały stadion krzyczał, ze sprzedali. Pan kiwał tyczki i strzelał do pustej bramki. No ale może uwierzył Pan w siebie - Jaj (22.10.2008 18:09:25)
DRUGIE DNO PANIE KOWALCZYK?? i Ty tam nawet nie zagladnałes\ ?? przkro i rowniez MI - Panie Kowalczyk - przyznajcie sie do błędu !!! sprzedaliscie ten mecz tak samo jak Wisła,Olimpia i LKS. WSTYD - Piotr (22.10.2008 18:05:23)
Panie Kowlaczyk.WSZYSCY WIDZIELSIMY TEN MECZ, pamietam to spotkanie DOSKONALE, przkro mi ze robisz z NAS DURNIÓW, przykro mi tym bardziej ze piszesz tu na blogu szczerze,madrze. TEN MECZ WYGRALISCIE BARDZO,BARDZO NIE UCZICIWIE. DLATEGO ODEBRANO TOBIE I LEGII MISTRZOSTWO.sadzisz ze nie było podstaw ??!! Mam nadzieje ze dozyję czasu gdy wszytsko wyjdzie na jaw podczas tych spotkan. - ehhh (22.10.2008 17:43:15)
never; trzeba byc kompletnym imbecylem, zeby sadzic, ze mecz Legia - Widzew 2:3 byl ustawiony. Gdyby Gesior trafil w poprzeczke, a nie milimetr pod nia, to juz by ustawiony nie byl? Puknij sie w leb. - never (22.10.2008 17:38:55)
a ktoś kurwa ma jeszcze jakieś wątpliwości że w meczu Legia-Widzew w którym Widzew w zajebistych okolicznościach wygrał 3-2 był PRZEKRĘT ? Nawet w ostatnim CAFE FUTBOL jak Borek wspomniał o tym meczu to wszyscy łącznie z Kowalczykiem zaczęli brechtać - L (22.10.2008 17:36:06)
Fakt faktem że procederu korupcyjnego nikt w 93 roku Legii nie udowodnił, a przestępstwo jest popełnione dopiero po prawomocnym wyroku sądu, do momentu nie udowodnienia przekrętu jest się niewinnym. To że wyszedł Kulesza i powiedział co wiedział że cała Polska widziała nie jest żadnym dowodem. Co do osoby Wójcika bardzo lubiłem tego człowieka i nadal go lubię, mam nadzieję że nie tylko on jeden odpowie za to co się działo. - noname (22.10.2008 17:21:16)
Panie Wojciechu kompromitujesz sie pan. - baku (22.10.2008 17:05:32)
no panie Kowalczyk o Leo i jego ekipie to ci wolno napisac ze powolania nie takie a pilkarze w kadrze po to by na nich ktos mogl zarobic. smialo pisz co wiesz albo zamknij gebe bo wiarygodnosc tracisz czlowieku. - krytyk_expert (22.10.2008 16:44:39)
Wszyscy skorumpowani...,jeden wielki syf. Należałoby wszystkich sędziów, piłkarzy PZPN i trenerów zutylizować w najbliższym czynnym krematorium. A jeśli takowego nie ma, to należy zrobić otwarcie w Oświęcimiu. Wszyscy są siebie warci. Jedno wielkie łajno. Najlepiej rozpierdolić cały ten jebany świat kopaczy. - krzysiek (22.10.2008 16:40:50)
Kowal napisz troche o "dziwnych" meczach, dlaczego nie chciales zagrac w Plocku popowrocie do Legii? - werti (22.10.2008 16:40:13)
Wystarczy obejrzeć bramki z tamtego meczu w 93 roku i wszystko jasne. JA powiem szczerze po takim meczu wstydziłbym się publicznie wypowiadać. Panie Wojtku niech Pan nie oszukuje rzeczywistości, w tamtych latach korupcja była 100 razy większa niż ta w latach 2001-... więc o czym my mówimy. Wtedy bylil inni aktorzy, ale cyrk ten sam! Najśmieszniejsze jest to że Ci którzy wycofali się w ostatnich latach z futbolu jak Wójcik mówią, że nie mieli do czynienia z korupcją, a byli 100 razy bardziej skorumpowani. Szkoda, że tamte sprawy już się przedawniły. - ems (22.10.2008 16:36:24)
panie Wojtku , z tym drugim dnem to nietrudno zgadnąć , było jak było , moim zdaniem jeśli już takie mecze wywklekać to może jeszcze legia - widzew o mistrzostwo 98 chyba , gdzie widzew 2:3 wygrał w niesamowitych okolicznościach . po tym , co sie teraz dzieje w piłce u nas już mi sie nie wydają takie niesamowite , powiem więcej : wydają mi sie normalne bo u nas to normalne , że mecz można było wygrać niesamowicie . popieram jeśli chodzi o wszystkich , którzy teraz otworzą pyski , żeby o panu Wójciku mówić wszystko , co wiedzą , tacy z nich eksperci jak andrzeja leppera latynos . - nobody (22.10.2008 16:30:26)
No właśnie w tym problem że fałsz, hipokryzja i obłuda nigdy nie doprowadzą do porządku. Kowal wciska kit że w meczu z Wisłą nic nie wiedział, bajeczki dla grzecznych dzieci :) Wszyscy chcą żeby zapanował porządek i ład, lecz najpierw to trzeba spojrzeć na samego siebie. Wdowczyk też wszem i wobec ogłaszał że jest jak najbardziej za, żeby ukarać wszystkich którzy mieli problemy z korupcją i wywołał wilka z lasu. - MisiekBRD(L) (22.10.2008 16:29:33)
szkoda tego Wójcika...zajebisty człowiek z extra poczuciem humoru i co najważniejsze profesionalista..Jeżeli te zażuty to prawda to powinien ponieśc kare ale każdemu błędy że zdarzają - marina (22.10.2008 16:18:25)
Jasne ze wie, sam mowil, ze zrezygnowal z grania, aby go nie budzili o 6 rano. I tak lepiej - a wie sporo na pewno, nie znaczy to, ze bedzie teraz kumpli sprzedawal. O tamtym meczu 6:0 tez wiedzial, nie badzmy glupi :) Pozdr - nobody (22.10.2008 16:16:22)
Kowal, tak jest najłatwiej napisać, "byłem młody, robiłem swoje, o niczym nie wiem". Dlaczego w to nie wierzę ? Prosta sprawa że nie przyznasz się do popełnionych błędów, ale czy z reką na sercu napiszesz lub powiesz że w swoim życiu nigdy w Polsce nie spotkałeś się lub nie uczestniczyłeś w procederze kupowania meczów ? A jeżeli nawet nie uczestniczyłeś to czy o niczym wiesz i nie mógłbyś wskazać na osoby przez które nasza piłka kopana jest teraz w takim stanie ? - palik (22.10.2008 16:13:00)
21 lat i nie widział jak wiślacy się kładą w polu karnym !!!???? Lepiej nic więcej nie pisz o tym meczu, bo sie kompromitujesz. - heniek (22.10.2008 16:07:42)
mam kilka spotkan z tamtego sezonu zgranych z top canalu, jakies szombierki czworka powiezione, jakas zawisza, dwa jeden z widzewem u siebie, i mimo marnej jakosci tych nagran widac jaka to byla wtedy zalosna ta polska liga chociaz wiadomo ze wogule pilka byla wtedy wolniejsza. I czy swoja droga nie za niska troche dodatniosc tych bilansow bramkowych, plus 24 najlepsza druzyna po 33 kolejkach, troche marnie. - ktos (22.10.2008 15:55:59)
Wojtek dobrze, że piszesz. Chociaz pewnie za chwile najbardziej beda udzielac się ci, którzy, albo mieli wtedy za mało lat, albo ich nawet nie było, albo i tak "co wiedza wszystko najlepiej" - a (22.10.2008 15:50:41)
książka Kowala http://swistak.pl/aukcje/3982791,Kowal-Prawdziwa-historia-Wojciech-Kowalczyk-Legia.html


17-krotny reprezentant Polski, napastnik Korony Kielce, wcześniej występujący w lidze holenderskiej
Były zawodnik Flamengo, Bastii i Legii, wieczna dusza towarzystwa. Dziś prężny menedżer.
Srebrny medalista olimpijski, 39-krotny reprezentant Polski, największy skandalista w polskim futbolu. Wali prawdę między oczy.
Najzdolniejszy polski trener, zdobywca mistrzostwa Polski z Zagłębiem Lubin i Pucharu Polski z Lechem Poznań.
Były reprezentant Polski, mistrz Austrii i uczestnik Ligi Mistrzów. Obecnie zawodnik ŁKS Łódź. Twardziel.
Ukrywa się za nickiem, ale nie ukrywa poglądów. Ważne co pisze, a nie kim jest.
Bramkarz, 13-krotny reprezentant Polski, znany z ciętego języka i twardego charakteru
Zamieszczamy wpisy naszych czytelników. Umiesz dobrze pisać? Dołącz do nich!
Najlepszy bramkarz w historii polskiej piłki, dziś bezkompromisowy felietonista
Menedżer uważany za najskuteczniejszego na polskim rynku. Poznaj inny punkt widzenia.